Négyes ikrek, yoUDay, Tisza szobor, új halfaj, elektromos virágkocsi – több mint ötezerszer adott hírt tavaly a média arról, mi történik a Debreceni Egyetemen.

Az egységes intézményi kommunikációnak köszönhetően 5400 megjelenést ért el a Debreceni Egyetem a különböző médiafelületeken, ez az intézmény történetében egyedülálló. A rekorder hónap a november volt, amikor a mintegy száz egyetemi esemény és információ kapcsán minden napra jutott legalább 20 cikk, tudósítás, tévés és rádiós beszámoló rólunk. Novemberben 30 nap alatt összesen 653 hír jelent meg az intézményről a sajtóban.

Az M1 több mint százszor tudósított a híradóban és különböző magazinműsorokban a Debreceni Egyetem kapcsán, ebből csaknem nyolcvanszor élő adásban nyilatkoztak az egyetemi és hallgatói vezetők, az oktatók és a kutatók. A Kossuth Rádió munkatársa a több tucatnyi híradás és tudósítás mellett 17 különleges tudományos témában készített interjút tematikus műsorokba: például a fémhabokról, a DNS- és a roma kutatásokról, valamint a modern orvosi eljárásokról. Az év során a Sajtóirodát megkereső több mint negyven országos és helyi sajtóorgánum mintegy ezer alkalommal kért interjút az egyablakos rendszeren keresztül az egyetemi nyilatkozóktól. Az interjúkérések száma 16 százalékkal nőtt 2015-höz képest.

Az egyetem sajtónyilvános eseményein és a sajtótájékoztatókon több mint ötven újságíró vett rész rendszeresen az országos és a helyi médiától, közülük sokan hetente tudósítanak valamelyik campusról. A helyi szerkesztőségek közül az egyetem rádiója, az FM90 Campus Rádió mellett a Debrecen Televízió, az Alföld Televízió, a Debrecen Rádió FM95, a Best FM, az Európa Rádió, a Hajdú-Bihari Napló, a Haon, a Civishír, a Dehir, a Hajdupress is kiemelten foglalkozott az egyetemi témákkal. 


A legnépszerűbb hír 2016-ban a Klinikai Központban a négyes ikrek születése és hazatérése volt, melyről mintegy 80 sajtóorgánum adott tájékoztatást. A Klinikai Központban készült egyetemi videós anyagot a klinikaigazgató és a boldog édesapa nyilatkozatával pedig több mint 77 ezren töltötték le. Emellett bejárta az országos sajtót az egyetemi stadionshow, a yoUDay híre, valamint szinte minden hírportál beszámolt a látogatórekordot döntő Campus Fesztiválról, az egyetem saját fejlesztésű, elektromos meghajtású virágkocsijáról, illetve a 3D animációval „megmozdított” Főépületről. 

Nem létezett sportrovat tavasszal a Debreceni Futballegyetem nélkül, és kiemelten szólt a sajtó az intézmény országosan egyedülálló Kézilabda Kapusedzői Konferenciájáról, illetve a SET Központ átadásáról is. Hamar híre ment annak is, hogy az olimpiai bajnok tornász, Berki Krisztián a Debreceni Egyetem hallgatója lett, szaktársa Papp Márk pedig tizenharmadik helyezést ért el a Riói játékokon 10 kilométeres nyíltvízi úszásban. A legnépszerűbb egyetemista hölgy pedig Debrecenben kétség kívül a többszörös világbajnok és világcsúcstartó uszonyosúszó sellőlány, Senánszky Petra volt az elmúlt esztendőben.

A felfedezések híre is érdekelte a sajtót: vezető hírként szerepelt valamennyi országos, illetve helyi csatornán az egyetem kutatócsoportjának bejelentése a bihari márnáról. Az év nagy sajtóérdeklődést kiváló eseménye volt a Debreceni Egyetem és a Kenézy Gyula Kórház integrációja, az Unibike átadása, és a Steinway zongora megérkezése, valamint az Ifjú Zeneművészek Nyári Akadémiája. Már az előkészítő fázistól figyelemmel kísérte a média gróf Tisza István szobrának áthelyezését, de a Böszörményi úti campuson a köztársasági elnök egyetemi előadása, az egyetem hajdúböszörményi karának udvarán felállított Benedek Elek szobor avatása és a népmese konferencia is kedvelt téma volt.


A beiskolázási célokat segítve az új létszámrekordot hozó DExpo hírét is sokan olvashatták, emellett a Debreceni Egyetem új képzéseiről - a gyógypedagógia, a sportjogász, a pilóta és a testnevelőtanár szakokról, a sertéstelep-vezető képzésről – szóló tudósítások is többször megjelentek az országos felületeken.

Az intézmény eseményeiről 900 hír és 750 fotógaléria jelent meg a honlapon, az unideb.hu-n. A szeptemberben megújult egyetemi weboldal forgalma meghaladta a hárommilliót, a hallgatókkal közösen gondozott intézményi Facebook-profilt pedig már harmincötezren követik. Az intézményi Sajtóiroda valamint a Multimédia Kompetencia Központ közös stábjai kétszáz videót készíttek egyetemi eseményekről, melyekre több mint 250 ezren voltak kíváncsiak. Emellett számos egyetemi rendezvényt, nemzetközi konferenciát és diplomaosztó ünnepséget közvetítettek élőben az unideb.hu-n.

Minden egyetemi közreműködőnek köszönjük a sajtómegkeresésekre adott válaszokat és nyilatkozatokat, valamint a szerkesztőségek munkatársainak az érdeklődő figyelmet! Bízunk benne, hogy 2017-ben is "hírünket viszik" ország- és világszerte.

Debreceni Egyetem Rektori Kancellári Kabinet Sajtóiroda és DEHDK PR- és Sajtóiroda

Sajtóiroda-TB