A Debreceni Egyetem Gyógyszerésztudományi Kara a kicsiknek felületaktív anyagokkal történő szappanbuborékfújást, a nagyobbaknak gyógynövényfelismerést kínál. Standjuknál bárki készíthet magának, vagy ajándékba különböző illóolajokkal illatosított kézkenőcsöt. A gyógyszerészeti tudományok iránt érdeklődők képzéseikről is tájékoztatást kaphatnak.
A Természettudományi és Technológiai Kar fizikusai és villamosmérnökei is számos szokatlan dologgal készülnek. A vállalkozó kedvű fesztiválozókról hőkamerával képet készítenek, amit úgy nyomtatnak ki, hogy azt az illető akár magára is ragaszthatja. A kiejtett szavakat is képesek képpé formálni, amelyből szintén matrica készülhet. Segítenek egy olyan kézre csatolható elektronikus eszköz összerakásában is, amire fel lehet programozni az egyik esti koncert együttesének a hangjait, így külön, külön leden villogtathatjuk a gitárt, a dobot és az énekes hangját.
A Bölcsészettudományi Kar Magyar Irodalom- és Kultúratudományi Intézete a Campus idejére a magyar irodalmi és anyanyelvi kultúrával kapcsolatos ismeretterjesztést tűzte ki céljául, amit játékos feladatokon keresztül fognak megvalósítani. Lesznek náluk kvíz-, és társasjátékok, ismeretterjesztő kiselőadások, felolvasások, kötetlen beszélgetés a művészetről, irodalomról, kultúráról, valamint kreatív írásgyakorlatok. Irodalmi folyóiratokat és kortárs műveket is igyekeznek majd népszerűsíteni.
A Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kar standjánál a látogatók egyebek mellett megismerhetik, hogy miként készülnek egyes élelmiszereink nagyüzemi gyártásban, és az is kiderül, mit jelentenek az ezek csomagolásán található információk. A program során az egyetemen és a cívisváros környékén termesztett növényekből helyben készített szörpöket kínálnak, a Debreceni Egyetem Innovációs központjának standjánál pedig a hallgatók által sütött különféle kekszeket is meg lehet kóstolni.
A Műszaki Kar pultjánál az érdeklődők megismerkedhetnek a nyomtatott áramkörök forrasztásával, illetve a kiterjesztett valóság segítségével virtuális, hat tengelyes robot kar vezérlésére is lehetőség nyílik. Emellett betekintést nyújtanak a karon folyó fejlesztésekbe és az ottani közösség mindennapjaiba.
A Debreceni Egyetem Informatikai Kara a Campus Fesztivál Egyetem Terén egyebek mellett bemutatja a videójátékok, az e-sport világát, az IK ilyen irányú oktatási és kutatási tevékenységeit. Az érdeklődők ki is próbálhatják ezeket a programokat, az újonnan beszerzett nagy teljesítményű számítógépeken tesztelhetik a legújabb játékmotorokat. Ezen felül lesz még náluk például robotkar-programozás, de azt is meg lehet nézni, hogy milyen orvosinformatikai mérőműszert fejlesztettek.
A Gazdaságtudományi Kar programjai között olyan interaktív játékok szerepelnek, mint például az Add el magad!; a GTK Activity, vagy az 50 milliós játszma. A könnyed kikapcsolódást szolgálja náluk a GTK kirakó, a szlogenírás, illetve a különböző gazdaságtudományi tesztek.
A Sporttudományi Intézet és a DEAC közös Egyetem Téri területén a sportot és az egészséges életmódot igyekeznek népszerűsíteni. Többek között az egyesület darts, floorball, jégkorong és kosárlabda játékosaival lehet találkozni. Emellett lesz náluk még például darts játék: bullra és 180-ra dobás, floorball ügyességi pálya, célba rúgás, a gyerekeknek pedig ugróiskola és aszfaltrajz verseny.
Sajtóiroda - OCs