A mentorprogramot – amelyben egyetemi hallgatók támogatják a hátrányos helyzetű fiatalokat tanulmányaikban – négy egyetem – köztük a Debreceni Egyetem (DE) – bevonásával közösen indította az Innovációs és Technológiai Minisztérium, az Emberi Erőforrások Minisztérium, a Klebelsberg Központ, valamint a Hallgatói Önkormányzatok Országos Konferenciája.
A „Tanítsunk Magyarországért” (TMO) program célja, hogy az általános és a középiskola határán legyenek a kisdiákokkal olyan egyetemi mentorok, akik segítik őket az átmenetben, valamint abban is, hogy kihozzák magukból a maximumot, legyen az szakmaszerzés, érettségi, továbbtanulás, sport, művészetek és természetesen végül az elhelyezkedés a munkaerőpiacon
A Debreceni Egyetemen (DE) jelenleg mintegy 120 hallgató tevékenykedik mentorként, köztük 41-en idén csatlakoztak a programhoz, amelyben a megye 13 általános iskolája vesz részt.
A kétnapos tábor első napján a leendő mentorok tréningen vehettek részt, segítve ezzel a felkészülést munkájukhoz, amelyet a tanév során közösen végeznek majd a hátrányos kistelepüléseken élő általános iskolás diákokkal.
A rendezvény második napja a közös kikapcsolódás, szórakozás és ismerkedés jegyében telt csapatépítő, játékos feladatokkal a Böszörményi úti Campus Kecskeméti János tornacsarnokában, ahol a hallgatókat és diákokat Forisek Péter, a DE Tanárképzési Központjának főigazgatója köszöntötte.
- Az egyetemen mindig kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy hallgatóink a képzés során szakmai gyakorlatot is szerezzenek, erre 2018, a TMO indulása óta mentorálás formájában is lehetősége van diákjainknak – fogalmazott Forisek Péter. A főigazgató hozzátette: a program a tanuláson, a meglévő készségek fejlesztésén túl az élményszerzésre is lehetőséget nyújt mind a mentorok, mind a kisdiákok számára.
A Tanítsunk Magyarországért országos programban a Debreceni, a Berettyóújfalui és a Hajdúböszörményi Tankerület 13 megyei általános iskolája vesz részt.
Vántus Andrásné, a Debreceni Tankerületi Központ szakmai igazgatóhelyettese köszöntőjében úgy fogalmazott: a program lehetőség, ugyanakkor egyben felelősség is. Hangsúlyozta: a hátrányos helyzetű településeken élő gyermekek továbbtanulásának támogatása azonban csak akkor lehet sikeres, ha azt közösen az egyetem, a tankerületi központ, az intézmények, a diákok, valamint a mentorok felelősségteljesen végzik.
A találkozó résztvevői a programokat követően látogatást tettek az Egyetem téri Campuson és a DEAC pályán is.
Sajtóközpont - BZs