A nyolc testnevelőtanári képzőhely közül mindenki képviseltette magát a kétnapos tanácskozáson, amelyet a járványhelyzet lecsengése után újra személyes jelenléttel rendezett meg a Debreceni Egyetem. Többen online is csatlakoztak az eseményhez.
Részt vett az ülésen többek között Győri Ferenc, a Pécsi Tudományegyetem docense, Magyar Rektori Konferencia Sporttudományi Bizottságának elnöke, és Sterbenz Tamás, a Testnevelési Egyetem rektora. A Debreceni Egyetem részéről Balogh László, a bizottság társelnöke és a DE Sporttudományi Koordinációs Intézetének igazgatója, Bácsné Bába Éva, a GTK Sportgazdasági és -menedzsment Intézet igazgatója, Lenténé Puskás Andrea, a DESKI igazgatóhelyettese és Hídvégi Péter, a DESKI docense volt jelen. Két főbb napirendi pontról beszéltek a bizottság tagjai.
- Az egyik a testnevelőtanár-képzés, a gyógytestnevelőtanár-képzés megújítása, képzési és kimenet követelményeknek, a szakmai tartalmaknak, illetve az intézményi átjárhatóságnak véglegesítése. A fő cél az, hogy a magyar képzés jobban megfeleljen a piaci elvárásoknak, modern legyen, kedvet kapjanak a diákok a jelentkezésre, a testnevelő tanári életpályára. Azt ugye tudjuk, hogy országosan 60%-kal csökkent a pedagógusképzésre jelentkezők száma. A Debreceni Egyetemen szerencsére a testnevelés, gyógytestnevelés szakokon nem látjuk ezt a negatív tendenciát, és a rekreáción és sportszervezőn sem – fejtette ki a DESKI igazgatója.
Hozzátette: a Sporttudományi Bizottság tagjainak közösen kell tenniük azért, hogy a testnevelő- és a gyógytestnevelő tanár szakokon a jövőben megmaradjon legalább a mostani létszám, hiszen hiány van a jól képzett szakemberekből.
- Nem beszélve arról, hogy a testnevelő nem csak oktatási intézményben helyezkedhet el, számukra a teljes hazai sportszektor is nyitva áll – jegyezte meg Balogh László.
A második napirendi pontban az MRK Sporttudományi Bizottság részvételéről beszéltek a felsőoktatási képzések ágazati modernizációjába, valamint az induló RRF-projekt összefüggésben taglalták a teljes hazai sporttudományi és testkulturális terület képzési és kimeneti követelmények strukturális átalakítását.
Sajtóközpont – PKZs