A Campus Fesztiválon a programhelyszínek közötti sétához ajánlott kényelmes gyapjú papucs, a rendezvényhez kapcsolódó gyerektábor szervezése, helyben készült, egyedi fesztiválos emléktárgyak biztosítása a résztvevőknek és applikációba integrált tömegeloszlást monitorozó rendszer – néhány ötlet azokból a kreatív megoldásokból, amit egyetemistákból álló csapatok gondoltak ki arra a kérdésre, mivel lehetne még feledhetetlenebbé tenni a debreceni nyári nagyrendezvényt.
A Debreceni Egyetem Innovációs Ökoszisztéma Központja és a Campus Fesztivál első közös hackathonján egész nap csapatokban dolgoztak a fiatalok ötleteiken egyetemi és fesztiválos mentorok támogatásával, akik a problémák azonosításától kezdve a rendezvény gyakorlati tapasztalatainak átadásán keresztül egészen a zsűri előtti prezentációra való felkészülésig segítették a résztvevőket.
- Elsősorban saját fesztiválélményeikből táplálkoztak a kreativitásukat megcsillantó csapatok, akik nagyon kooperatívak voltak a mentorokkal közös munkában. Az ötletek jelentős részénél megjelentek generációs sajátosságok, így a környezettudatosság vagy a biztonságérzet, az egymás iránti felelősség kérdéseinek erőteljesebb jelenléte a fesztiválokon – foglalta össze tapasztalatait Kiss Ákos, az Innovációs Ökoszisztéma Központ munkatársa, aki mentorként egész nap ott volt a csapatok mellett.
A zsűriben Bács Zoltán kancellár minden indulónak gratulált a bátorságáért, hiszen az innovációs folyamatban az az első lépcső, amikor ötleteinket felvállalva megmutatjuk azokat a közönségnek, a lehetséges jövőbeli támogatóknak.
A Debreceni Egyetem kancellárja mellett a zsűriben Miklósvölgyi Péter, a fesztivált szervező Campus Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezetője, Szvath-Telkes Viktória, a Hungarian Startup University Program operatív vezetője és Hamvas László, a Hajdúsági Hallgatókért és Civilekért Egyesület elnöke értékelte az ötleteket.
Első díjazott lett, így négynapos belépőket ért a Campusra az újfajta felhasználói élményt biztosító fesztiválapplikáció ötlete. Ahogy a Fejben dől el nevű csapat tagjai – Oláh Anna Noémi, Simon Kristóf és Nagy Pál – fogalmaztak: Egy app. Végtelen lehetőség. Második helyezett lett a Nagy Szonja Gréta, Sebestyén Zsolt Máté és Szabó Patrik által alapított Csipet csapat, akik egy látogatói biztonságot szolgáló okos karszalag tervét mutatták be.
- Öröm látni a kreatív ötletekkel rendelkező fiatalokat, akik segíthetnek nekünk a fesztiválszervezés kihívásaira friss szemmel tekinteni. Izgalmas ötleteket ismerhettünk meg, szeretnénk ezt a kezdeményezést a jövőben is folytatni, a Campus Fesztivál részéről a továbbiakban is nyitottak vagyunk az új ötletekre – értékelt Miklósvölgyi Péter fesztiváligazgató.
Kovács Nóra, az Innovációs Ökoszisztéma Központ programmenedzsere hozzátette: az esemény kiváló lehetőség volt a hallgatóknak, hogy kilépjenek a tantermi keretek közül és valós problémákra keressenek valódi megoldásokat.
A zsűri harmadik helyezést nem osztott ki, viszont lelkesedésükért és munkájukért a bronzérmesnek járó napijegyes díjjal valamennyi indulót megjutalmazta.
Sz.L.