Idén huszonhatodik alkalommal hirdette meg a Magyar Tudományos Akadémia a Pedagógus Kutatói Pályadíj pályázatát a köznevelésben tanító, gyakorló pedagógusok tudományos kutatómunkájának megbecsülésére és ösztönzésére. Ebben az évben tizenketten vehették át az elismerést.
Kollár László Péter főtitkár a díjátadón mondott ünnepi beszédében azt mondta: a Magyar Tudományos Akadémia tisztelete és megbecsülése a díjazottak kutatói és pedagógusi munkásságának egyaránt szól. Annak a tudományos munkának, amellyel a díj nyertesei a Pedagógus Kutatói Pályadíjra pályáztak, és annak a pedagógiai munkának, amit a hétköznapokban tanárként évek, évtizedek óta, tanóráról tanórára tesznek.
Sápiné Bényei Rita magyar nyelv- és irodalom szakos vezető- és kutatótanár, 1988 óta dolgozik a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolájában. Évek óta az Oktatási Hivatal tananyagfejlesztője, az 5-8. évfolyam nyelvtankönyveinek írója, Témacentrikus interakció módszer használata a tanításban – tanulási stílusjellemzők és szociális kompetenciaelemek változása a tanulókban című munkájával nyerte el a Magyar Tudományos Akadémia díját.
Sajtóközpont - ÉE
Fotó: MTA
A Magyar Tudományos Akadémia Pedagógus Kutatói Pályadíj elismerésében részesült a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája tanára. Sápiné Bényei Rita a díjat Kollár László Péter főtitkártól vette át Budapesten.