A Debrecen BSC Kerekasztal hét nemzetközi nagyvállalatot (4IG, British Telecommunications, Diehl Aviation, Deutsche Telecom IT Solutions, Flowserve, NI (part of Emerson), transcosmos) tömörít, ezekkel a cégekkel a DE Informatikai Kara évek óta szoros szakmai kapcsolatot ápol.
Hajdu András dékán a hétfői szakmai panelbeszélgetést felvezető beszédében kiemelte, hogy a partnerség erősítése alapvető célkitűzés a kar számára, s mivel az IK egyik legfontosabb fókuszterülete a mesterséges intelligencia, valamint az adattudomány, ezen a téren is előremutató együttműködésekre törekszik a korszerű ismeretekre alapozó vállalati szektorral. A tudásátadásra nagyszerű platformot teremtenek a DBSC egyetemi kurzusai, melyeket eddig több mint 1400 hallgató teljesített sikeresen az elmúlt 6 évben.
- Az ipari együttműködéseknek és a magas szintű egyetemi tudásanyagnak köszönhetően az elhelyezkedési lehetőségek is megnövekednek, kitárult a világ a hallgatók előtt. A mesterséges intelligencia egyre szélesebb körben van jelen, a vállalatok egyre inkább ebbe az irányba fordulnak, ennek köszönhetően a rendelkezésre álló információmennyiség is folyamatosan bővül, emiatt a piacképes diplomához elengedhetetlen ennek a tudásnak a megszerzése. Az itt tanuló hallgatók minden olyan ismeretet megkapnak, amik szükségesek ahhoz, hogy átlássák a tématerület újdonságait, sajátosságait és érdemben reagáljanak az ezzel járó társadalmi kihívásokra – fogalmazott Hajdu András, az Informatikai Kar dékánja.
A Debrecen BSC Kerekasztalt Szoták Beáta, a DT-ITS telekommunikációs szolgáltatások igazgatója képviselte, aki szerint a vállalati szektorra is nagy hatással van a mesterséges intelligencia, a hallgatók első kézből ismerhetik meg az ezzel kapcsolatos tapasztalatokat.
- Az egészségiparban, a műszaki területeken, a járműiparban, a telekommunikációban is jelen van a mesterséges intelligencia, ezért nagyon fontos, hogy a fiatalok átlássák a Debrecen BSC Kerekasztal tagvállalatainak működését, ezáltal pedig nemzetközi mintákat is kaphatnak az egyes cégek tevékenységével kapcsolatban. A kar és a vállalatok közötti együttműködésnek köszönhetően naprakész gyakorlati tudást szerezhetnek a hallgatók a vállalati szakemberektől – tette hozzá Szoták Beáta.
A panelbeszélgetésen a Kerekasztal vállalatainak képviselői tájékoztatták a hallgatókat a mesterséges intelligencia gyakorlati alkalmazási lehetőségeiről, az AI mindennapokra gyakorolt hatásairól, a szektorban megjelenő alkalmazási területekről. Az egyetemisták arról is hallhattak, milyen szerepet játszik az iparvállalatok fejlődésében a technológia, hogyan segítheti a termelést legyen szó a gyógyszeriparról, a telekommunikációról, az oktatásról, a tudományos életről, a robottechnológiáról, a közlekedésszervezésről vagy éppen a nagy mennyiségű adatok rendszerezéséről, kezeléséről.
Sajtóközpont - BZ
A vállalati szektorban megjelenő mesterséges intelligencia szerepéről, a Debrecen BSC Kerekasztal szakmai tevékenységéről, valamint a Debreceni Egyetem Informatikai Karával meglévő oktatási és tudományos együttműködések eredményeiről tudhattak meg részleteket egy hétfői szakmai találkozón a kar külföldi hallgatói.