A magyart, mint idegen nyelvet tanító intézmény irodájában dolgozók beültek az iskolapadba, hogy megtapasztalják, milyen diákként részt venni egy nyelvkurzuson és a hozzárendelt programokon.
A nyelvtanulás mellett láthatták, hogy a külföldi fogadó intézményben hogyan zajlik a regisztráció, a kulturális és gasztronómiai programok szervezése.
A dolgozók egy része a nyelvi képzés mellett főzőkurzuson is vett részt Franciaországban, volt, aki borászatot tanult Portugáliában, és olyan is, aki üzleti angol nyelvű kommunikációt Cambridge-ben.
Szaffkó Péter igazgató az Utrechti Nyári Egyetem működését tanulmányozta, ahol egy nyáron négyezer diák vesz részt a tanfolyamokon.
- Voltak dolgok, amelyeknél megállapítottuk, hogy mi is éppen úgy csináljuk, és volt, ahol a jó gyakorlatból tanulva változtatunk majd a bejáratott módszereinken. Mindenképpen nagyon tanulságos látni a külföldi intézmények munkáját, örülünk, hogy részt vehetünk ezen a „Nyelv – kultúra – sokszínűség: in vivo tapasztalatszerzés az európai felnőttoktatásban” című K1-es pályázaton, amely az Európai Unió finanszírozásával valósul meg – mondta az ügyvezető.
Az irodai alkalmazottak mellett a tanárok is tanulnak. Az ugyancsak az Európai Unió Erasmus+ programja által finanszírozott, ICT4LWUL elnevezésű pályázat keretében az intézmény hat oktatója vehet részt külföldi tréningeken.
Kolozsváron az online oktatási tananyagok készítésével, Firenzében a közösségi média nyelvoktatásban való használatával, Prágában pedig az okostelefonok nyelvtanításban való alkalmazásával ismerkedhetnek meg.
A tanárok a tanultak alapján tananyagokat készítenek, amelyekből egy ingyenesen letölthető kézikönyv készül minden intézményben. A programban magyar, lengyel, román, olasz, cseh és lett szakemberek vesznek részt, remek lehetőséget teremtve a kapcsolatépítésre is.
Sajtóiroda