Harmincöt kutató dolgozott együtt a Learning Regions in Hungary kutatócsoportban az elmúlt négy évben, megalkotva Magyarország tanulási atlaszát. Az eredményeket angol nyelvű kötetben is publikálták, a kutatások pedig a visegrádi országok együttműködésében folytatódhatnak.
A kutatók hazánkban tanulórégiókat különítettek el, amelyekben összesűrűsödnek a tanulási jelenségek, legyenek azok akár a formális oktatásban szerzett tudások, vagy a kultúra különböző eszközeivel, a közösség által szerzettek, melyek emelik egy régió fejlettségi szintjét. Ilyen Budapest és agglomerációja, de jelentős a nagyvárosok és a vidéki egyetemek köré épülő térségek tanulási aktivitása is.
A kutatócsoport a V4 országaiban vizsgálhatja a jövőben, hogy a tanulás térbeli elrendeződése tekintetében vannak-e az országokban közös hasonlóságok.
A november 8-i könyvbemutatón ismertették Márkus Edina egyetemi adjunktus új kötetét, az Amikor a harmadik az első. A civil szektor többféle nézőpontból című munkát, amely a gazdaság egyre fontosabb szereplőjévé váló civil szektor árnyalt bemutatására vállalkozott.
A könyvbemutatón elhangzott: a Debreceni Egyetemen jövőre induló közösségszervező alapszak civil szervezetekkel foglalkozó tantárgyainak ez az összefoglaló kötet lesz az alapirodalma.
A Felnőttek képzése és művelődése Magyarországon egykor és ma című új tanulmánykötetben Juhász Erika tanszékvezető arra vállalkozott, hogy bemutassa a hatvan éve a Debreceni Egyetem jogelődjén indult felnőttképzési szak több évtizedes történetét és fejlesztési lehetőségeit. A jelenleg még andragógiának hívott képzés jövőre alakul át, 2017-től közösségszervező szakra jelentkezhetnek a fiatalok.
- Az elmúlt hatvan év paradigmaváltásait mutatom be: ahogyan a szakma változott, úgy változott a szakemberképzés is, amihez Debrecen mindig jól tudott alkalmazkodni, így működik a képzés töretlenül hatvan éve - mondta Juhász Erika, a Debreceni Egyetem Művelődéstudományi és Humán Tanulmányok Tanszékének vezetője.
Sajtóiroda - SzL