A Debreceni Egyetem Sajtóirodájának munkatársai több mint 660 hírt publikáltak a hirek.unideb.hu oldalon az idén, ami 15 százalékos emelkedés az előző évihez képest, emellett több mint 700 eseményről jelentek meg fotók a híroldalon.
A hirek.unideb.hu-ra több mint félmillió alkalommal kattintottak a felhasználók. A legnépszerűbb tartalmak a kitüntetésekről, kinevezésekről, jeles egyetemi eseményekről és a modellváltásról, bérfejlesztésről szóló tartalmak voltak. Volt olyan nap, amikor több mint 12 ezer látogatója volt a weboldalnak.
Tovább folytatódott a helyi és országos sajtóban tapasztalt tendencia, mely szerint egyre több sajtófelület foglalkozik a Debreceni Egyetemmel. Az elmúlt évek legjobb megjelenésszámát hozta az idei. 31 ezernél is több híradás szólt az egyetemről a különféle helyi és országos médiumokban. Csak a közmédiában több mint 3100 alkalommal említették a Debreceni Egyetem nevét. Most is jelentős megjelenésszámot generáltak a DEAC-ról szóló híradások: az egyetemi sportklub 2021-ben több mint 16 ezer alkalommal szerepelt a sajtóban. Az újságírók pedig több mint ezerszer kérték a Sajtóiroda közreműködését interjúik, cikkeik elkészítéséhez.
A beiskolázási hírek mellett az év covidról, az oltásról, a vakcinafejlesztésről, az oltóanyaggyárról, a modellváltásról és a yoUDay-ről szólt. Fontos mérföldkő volt az Innovációs Központ és a Learning Center felépülése, az egyetemi sportinfrastruktúra bővítése, az űrtudományi képzés beindítása, emellett sok cikk foglalkozott az oDEon Színház és az egyetemi könnyűzenei képzés népszerűségével.
Az intézményi sajtó a közösségi felületeken is aktív volt 2021-ben a DE Multimédia E-learning Technikai Központja (METK) és a DEHÖK munkatársainak közreműködésével. A YouTube-csatornán több mint 790 ezer megtekintést regisztrált az intézmény. A METK összességében 35 hírvideót, 8 kisfilmet, összesen 58 videót készített és 18 élő eseményrögzítést végzett, ezzel pedig több mint 24 órányi anyagot jelenített meg a videómegosztó egyetemi csatornáján.
Az egyetemi Facebook-oldal követőinek száma 54 ezer 400-ra emelkedett, miközben az Instagramon is egyre népszerűbb az intézmény, 2021-ben a követők száma meghaladta a hétezret.
Az intézményi kommunikációban különleges év volt a 2021-es esztendő. A Sajtóiroda munkatársai köszönik az egyetemi vezetők, oktatók, kutatók és dolgozók közreműködését a nyilatkozatok és cikkek elkészítésében, a helyi és országos média képviselőinek munkáját pedig az egyetemi sajtómegjelenésekben. Mindenkinek békés, boldog ünnepet, egészségben és sikerekben gazdag új esztendőt kívánunk!
Sajtóiroda
A koronavírus-oltással, a modellváltással és az egyetemi kutatásokkal, valamint az intézményi beruházásokkal – az Oltóanyaggyárral és a Learning Centerrel kapcsolatosan – jelent meg a sajtóhírekben legtöbbször a Debreceni Egyetem neve 2021-ben a médiában. Az országos és a helyi sajtóban több mint 31 ezer alkalommal említették a cikkek és híranyagok az egyetemet.