Egyetemi és főiskolai kategóriában 24, középiskolaiban 28, míg nyílt kategóriában 8 csapat mérte össze programozói tudását a december 3-ai eseményen. Mihálydeák Tamás, a kar dékánja köszöntőjében kiemelte, hogy egy ilyen versenyen nem feltétlenül az egyéni képességek a meghatározóak.
- Akárcsak egy átlagos program megírásánál, így ezeknél a feladatoknál is többféle tudásra van szükség, így azok a csapatok tudják a legjobb eredményt elérni, akiknek a tagjai hatékonyan tudnak együttműködni – hangsúlyozta Mihálydeák Tamás. A kari vezető hozzátette, hogy ma már egyre specializáltabb az informatika, a különböző területek szinte külön szakmává kezdenek válni, így egyre magasabb szintű tudást igényelnek, s reményét fejezte ki, hogy a most még versenyző középiskolások közül minél többen választják majd tanulmányaik helyszínéül a Debreceni Egyetemet.
A verseny ideje alatt a kísérő tanároknak Mihálydeák Tamás dékán beszélt az IK új tanterveiről, amelyet a megújuló képzési és kimeneti követelményekkel összhangban újítottak meg idén szeptemberre, majd Aszalós László gazdasági és külkapcsolati dékánhelyettes a ProgCont rendszer reformja címmel, valamint Gilányi Attila tanszékvezető Virtuális valóság címmel tartott előadást. A kötetlen beszélgetés során a kísérőtanárok a képzéshez kapcsolódó kérdéseikre is választ kaptak.
A kiadott 12 feladatból az egyetemi/főiskolai, illetve a nyílt kategória győztes csapatának tízet-tízet sikerült megoldani, míg a középiskolai kategória legjobbjának nyolcat. A nyertes diákok az érmek és a vándorserleg mellett értékes tárgynyereményekkel gazdagodtak.
Egyetemi/főiskolai kategória
1. LookingForAChallenge (Babeș-Bolyai Tudományegyetem, Kolozsvár)
2. HakunaMatata (Babeș-Bolyai Tudományegyetem, Kolozsvár)
3. asdf (Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest)
Középiskolai kategória
1. kitaláljuk (Földes Ferenc Gimnázium, Miskolc)
2. Egérfogók (Márton Áron Gimnázium, Csíkszereda)
3. SztekkÓverflóó (Szent László Katolikus Gimnázium, Szakgimnázium, Kisvárda)
Nyílt kategória
1. 1337 (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Budapest)
2. Matekmaffia (Debreceni Fazekas Mihály Gimnázium, Debrecen)
3. when stage.started (Debreceni Egyetem Informatikai Kar, Debrecen)
A további eredmények és feladatok elérhetők a verseny honlapján.
Sajtóiroda - TPL