- Oktatás, informatika és pedagógia – három, mára már egymástól elválaszthatatlan szó, amelyek a mindennapjainkon túl áthatják a tudomány, az oktatás, így a pedagógia területét egyaránt, köszönhetően az elmúlt évtizedek gyors fejlődésének – fogalmazott köszöntőjében Buda András, a tanácskozás főszervezője.
A Debreceni Egyetem (DE) Bölcsészettudományi Kar (BTK) Nevelés- és Művelődéstudományi Intézetének adjunktusa a fejlődést egy hatalmas építményként jellemezte, amelynek vázát egy speciális építőcsapat már elkészítette, de a valódi feladat még előttük áll: befejezni és berendezni ezt a képzeletbeli épületet.
- A digitális világ egyaránt jelen van a tudományban, az oktatásban, a pedagógiai képzésben is, így kiemelt feladatunk, hogy lépést tartsunk a változással és a fejlődéssel egyaránt – mondta megnyitójában Bartha Elek. A DE oktatási rektorhelyettese hangsúlyozta: ez a feladat annál inkább fontos, mivel szervesen kapcsolódik a pedagógusok mindennapjaihoz, hiszen a diákok gyakran már a digitális kultúra más, olykor magasabb dimenziójában járnak, demonstrálva, hogy megváltoztak az igények, amelyek ugyanakkor meghatározzák a pedagógiát mint tudományt és a pedagógusképzést egyaránt – tette hozzá a rektorhelyettes.
- Évszázadokon át egyirányú volt a tudás, az ismeret átadása, a fiatalabb generáció mindig az idősebbektől sajátította el a tudást. Ma már azonban gyakran előfordul, különösen az informatika terén, hogy az idős, vagy akár a középkorosztály sokat tanulhat a fiataloktól – mondta beszédében Engler Ágnes. A BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet Neveléstudományi Tanszékének vezetője ugyanakkor hangsúlyozta: felelősséggel jár, hogyan használjuk biztonságosan, szelektálva a világháló nyújtotta lehetőségeket.
A rendezvény Turcsányi-Szabó Márta, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Informatikai Kar, Média- és Oktatásinformatika Tanszék docensének előadásával kezdődött, majd tematikus szekció-előadásokkal zárult az MTA Debreceni Akadémiai Bizottságának Székházában.
Sajtóiroda - BZs