A Z-generáció egyre nyitottabb a növényi alternatívákat is tartalmazó étrend iránt, és ez gyakran tükröződik a vásárlási szokásaikban is. Többek között ezt bizonyítja a Danone Magyarország idei felmérése, mely szerint a fogyasztók egy része a fenntarthatóságot figyelembe véve választja ki azokat a márkákat, amelyek termékeit kosarukba teszi. Ez a tudatos választást pedig legtöbbjük esetében nem csak a növényi alapú étrend egészségre és bolygóra gyakorolt hatásai, de az állatjóllét szempontjai miatt is teszik.
Ez adta az ötletét annak a konferenciának, amelyet november 17-én rendeznek meg Flexi Fórum címmel az DE Gazdaságtudományi Karán a Danone Magyarország Kft. és az Alpro együttműködésében.
- Azt látjuk, hogy a fenntarthatósági témák és a növényi termékek táplálkozásban elfoglalt szerepe egyre fontosabb, erre vállalatként is reagálnunk kell. Itthon sokan nem ismerik a flexitáriánus életvitelt, viszont elengedhetetlennek tartjuk az erről való edukációt, elsősorban a fiatalok, a jövő generációinak körében – tájékoztatott Kralovánszky Gábor, a rendezvényt szervező Danone Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.
Az eseményt egy pályázat előzi meg, amit minden magyarországi egyetemen meghirdettek, ahol marketinget is oktatnak. A nevezők két feladat közül választhatnak: egy, a növényi alapú étrend fiatalok körében történő népszerűsítését célzó kommunikációs kampánnyal és/vagy egy, az X-Y generációt célzó, a növényi alapú étkezés fontosságáról szóló reklámfilmmel lehet nevezni. Az eredményhirdetés és a díjátadó a Flexi Fórum utolsó programeleme lesz Debrecenben.
- A Flexi Fórum rendezvény és pályázat egyedülálló lehetőség a fiatalok számára, hiszen az ilyen felhívásokkal tudjuk elmélyíteni hallgatóinkban, hogy a tudásukkal igenis hozzájárulhatnak egy zöldebb, jobb jövőhöz. A feladatok révén a gyakorlatban tehetik próbára az évek alatt elsajátított elméleti anyagot. Büszkék vagyunk, hogy a fiatalok edukálása kapcsán olyan hiteles partnerre leltünk, mint a Danone Magyarország Kft. és az Alpro – hangsúlyozta Fenyves Veronika, a fórumot támogató Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar dékánja.
A flexitáriánus étrend leginkább a szemi-vegetáriánus étrendhez hasonlít, de az egészséges táplálkozási ajánlás alapelveit is tartalmazza. A szemi-vegetáriánusok fogyaszthatnak tej, a tejtermékek és a tojás mellett baromfihúst és halat is, de étrendjük alapvetően növényi alapanyagokra épül, valamint nem tartalmaz vörös húsokat és egyéb szárnyasokat. Az étrend elnevezésében is szerepel, hogy rugalmas, azaz nem szigorú szabályokra épül. Hasonló elven működik, mint az egészséges táplálkozás olyan felfogása, miszerint mindent lehet, de csak mértékkel. A flexitáriánus életmódba beletartozik az aktív bolygóvédelem is.
- Hazánkban a 18-24 év közötti fiatalok mutatják a legnagyobb hajlandóságot arra, hogy tegyenek az egészséges életvitelükért, az állatvédelemért vagy éppen a fenntarthatóságért. Ők a legnyitottabbak a növényi alapú termékek iránt is. Arra számítunk, hogy a Flexi Fórum rendezvénnyel és pályázattal motiválhatjuk az egyetemi hallgatóságot, hogy ötleteljenek azon, hogyan lehet a vegetáriánus, vegán vagy épp a flexitáriánus étrendet népszerűsíteni. Közösen, kis lépésekkel ugyanis igenis tehetünk egy fenntarthatóbb világért, a klímavészhelyzet visszafordításáért, ami sokszor elképzelhetetlennek tűnik – fogalmazta meg a kezdeményezés célját Várkonyi Beáta, a rendezvényt szervező Danone Magyarország Kft. vállalati igazgatója.
A Flexi Fórum főként a fiataloknak szól, de a szervezők minden érdeklődőt várnak. A belépés ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A rendezvényen számos izgalmas aktvitás mellett szakmai szemináriumokon és workshopokon is részt vehet a közönség. A program pedig online is követhető, ha valaki nem tud személyesen megjelenni.
A rendezvény és a pályázat részleteiről az alábbi linken olvashat bővebben: https://www.flexiforum2023.com/
Sajtóközpont-TB
A Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karán rendezik az első, kifejezetten az egyetemi hallgatóságnak szóló flexitáriánus konferenciát. A novemberi fórumon hirdeti ki a győzteseit annak a pályázatnak is, amelyre október 30-ig lehet jelentkezni egy növényi alapú étrend népszerűsítését célzó kommunikációs kampánnyal vagy reklámfilmmel.