A kilenc Debrecenben működő vállalatot tömörítő, több mint 4700 főt foglalkoztató Debrecen Business Service Centers (DBSC) Kerekasztal elsősorban az üzleti szolgáltatásokat nyújtó szektor ismertségét, elismertségét szeretné javítani. Emellett minél szorosabb együttműködésre törekszenek a régió azon oktatási intézményeivel, ahol ilyen szakemberek képeznek. Ezért fontosnak tartják az üzleti szolgáltató szektorba vezető oktatási-, karrier-útvonalak kidolgozását, ezek népszerűsítését, valamint az ezekhez szorosan kapcsolódó nyelvtanulás előmozdítását – ismertette a célkitűzéseket a megállapodás ünnepélyes online aláírásakor Becsky-Nagy Patrícia, a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Pénzügyi Tanszékének vezetője.
Szilvássy Zoltán, a Debreceni Egyetem rektora elmondta: a magyar tradíciók szempontjából szokatlan a Debreceni Egyetem üzleti kapcsolatrendszere, ugyanis a különböző iparági klaszterekben dolgozó egyetemi vezetőket az ipari partnerek rendszeresen újraválasztják. Ezután arról beszélt, hogy a Debreceni Egyetemen az alapvetően üzletemberekből álló Mérnöki és Üzletfejlesztési Innovációs Intézet (MÜZLI) foglalkozik a legtöbbet - a hallgatók oktatása mellett - a vállalati kapcsolatrendszer szervezésével.
Bács Zoltán, a Debreceni Egyetem kancellárja kifejtette: a MÜZLI keretében évek óta rendszeresen tartanak előadásokat különböző nagyvállalati vezetők (többnyire angolul), melyek a hallgatók körében nagyon népszerűek.
– Az együttműködési megállapodás aláírása jó alapot ad egy még szervezettebb kapcsolathoz – fogalmazott. A kancellár kitért rá, hogy a Debreceni Egyetem is részese lesz a felsőoktatási modellváltásnak. Szerinte amint ez megvalósul, különösen fontosak lesznek a vállalati kapcsolatok, a vállalati tapasztalatok oktatásba történő még intenzívebb bevonása és az egyetem üzletszerű működése sok területen.
Ascsillán Endre, a MÜZLI intézetvezetője, a General Electric alelnöke hangsúlyozta: a hagyományos életutak ma már nem járhatók. A fiatalokban vállalkozói kedvet és nyitott szemléletet kell kialakítani ahhoz, hogy jól tudjanak boldogulni a multinacionális vállalati környezetben.
– Az ipari, üzleti, gazdasági szereplők és az egyetem szoros együttműködése abszolút mértékben biztosítani tudja azt a keretrendszert, amiben ezeket az ismereteket át tudjuk adni – vélte.
Kissné Nyéki Éva, a Debrecen BSC projektvezetője elmondta: a három éve létrejött kerekasztal több mint 30 különböző programmal jelent meg eddig a helyi oktatásban, melyek révén több mint 1800 diák ismerkedhetett meg a szektor által kínált lehetőségekkel, szerezhetett speciális tudást. A szervezetet alkotó vállalatok több mint 4700 munkavállalót foglalkoztatnak Debrecenben.
– Nemcsak a jó munkahelyi környezet, hanem a nemzetközi színvonalú munkavégzés is lehetséges ezeknél a cégeknél, amelyek rengeteg tanulni, fejlődni vágyó fiatalt vonzanak. A mai napon aláírandó együttműködési megállapodással még szorosabbra fűzzük a kapcsolatunkat a Debreceni Egyetemmel. Célunk, hogy a fiataloknak olyan naprakész ismereteket adjunk át, amik segítik őket az üzleti életben való elhelyezkedéskor, a karrierépítésben – emelte ki.
Hozzátette: annak érdekében, hogy ezek megvalósuljanak a Debrecen BSC Kerekasztal jelenleg három (angol, francia és magyar nyelvű) üzleti kurzussal és egy akkreditált tanárképzési programmal van jelen a Debreceni Egyetemen. Képzéseiken segítik a hallgatókat és a pedagógusokat a szektor által igényelt tudáselemek megismerésében és elsajátításában. Mindemellett műhelymunkákkal, nyílt napokkal biztosítanak lehetőséget, hogy a diákok élő példákon keresztül, első kézből, az üzleti szolgáltató szektor szakembereitől szerezzenek naprakész tudást és megismerjék a helyi munkaerőpiac sajátosságait.
A további közös munka során a kerekasztal és az egyetem a jelenleg is futó programokon túl versenyek, közös műhelymunkák, tájékoztató rendezvények szervezésével, tananyagfejlesztéssel, valamint ezekhez köthető felmérések, stratégiai anyagok készítésével is szeretne foglalkozni.
A folytatásban a DBSC Kerekasztal tagjai: a 4iG, BT – British Telecommunications, Diehl Aviation, EPAM, Flowserve, a Deutsche Telekom IT Solutions, NI, transcosmos, és a United Call Centers képviselői kaptak szót, majd mindannyian aláírták az együttműködési megállapodást.
Sajtóiroda - OCs