A rendezvényre nemcsak azokat várták, akik most járnak a Debreceni Egyetem (DE) Műszaki Karára (MK), hanem azokat is, akik már rendelkeznek szakirányú BSc diplomával és terveik között szerepel a műszaki területen történő továbbtanulás.
Husi Géza dékán kifejtette: a BSc és az MSc képzések célja eltérő. Az alapképzés során a ma használt technológiát oktatják, míg mesterképzésben arra igyekeznek rávezetni a hallgatókat, miként tudják majd megalkotni a jövő technológiáját. Utóbbiak fogják megtervezni például a 10-20 év múlva használható mobiltelefonokat, az akkori elvárásoknak megfelelő autót vagy éppen az Emerson NI mérőkártyát.
- Ráadásul amíg ti éltek, addig biztos, hogy lesz még egy ipari forradalom, de lehet, hogy kettő is. A negyedik volt úgy 10 éve, és szerintem 10 év múlva már az ötödikről fogunk beszélni. A gyártás- és a termékfejlesztés soha nem áll meg, ami a Debrecenben, illetve a város környékén működő gyárakra is igaz – részletezte Husi Géza.
A kari vezető hozzátette: mind a gyártás-, mind a termékfejlesztéshez MSc végzettségű emberek kellenek, így nagyon meg fog nőni az igény a mesterszakon végzett hallgatók iránt.
Jelenleg 7 alap- és 11 mesterszak érhető el a Műszaki Karon. Utóbbiak közzé tartozik az építész, a szerkezet-építőmérnök, a település-, illetve a környezetmérnök, a műszaki menedzser, az országban egyedülálló sportmérnöki képzés, de gépész, létesítménymérnöki, járműmérnöki, mechatronikai, valamint villamosmérnöki mesteroktatás is folyik az intézményben. Mindemellett mérnöktanári mesterszak is választható.
- A Debreceni Egyetem Műszaki Karán nem csak arra a mesterszakra lehet továbblépni, amilyen alapszakon végzett az illető, más lehetőségek is nyitva állnak – hívta fel a figyelmet T. Kiss Judit oktatási dékánhelyettes.
- A felmérések szerint az MSc diplomás volt hallgatók sokkal gyorsabban és lényegesen magasabb fizetésért tudnak elhelyezkedni, mint BSc-t végzett társaik. Ráadásul a tapasztalatok szerint ez a bérolló az idő előre haladtával fokozatosan nyílik is, a mesterképzésben végzettek javára. A leglátványosabb különbség jelenleg a járműmérnököknél mutatkozik, ami akár havi 200 ezer forinti is lehet. Ráadásul az MSc-sek előtt a karrierlehetőségek is sokkal jobbak, mint BSc-s társaik előtt – mondta T. Kiss Judit.
A dékánhelyettes beszámolójából az is kiderült, hogy vannak duális formában elérhető mesterképzések is, ami azt jelenti, hogy a hallgató munkát vállal egy vállalatnál, dolgozik, tapasztalatot szerez, gyakorlatra tesz szert, ugyanakkor hallgatótársaival együtt jár előadásokra, szemináriumokra.
A MSc Nyílt Nap programjában több volt műszaki karos hallgató és az Emerson | NI képviselője is beszámolt tapasztalatairól. Utóbbi a munkaadó szempontjából ismertette, miért foglalkoztatnak szívesen mesterképzést végzetteket.
Sajtóközpont - OCs