A rendezvényen csaknem húsz nagyvállalat vezetői vettek részt és várták a hallgatói ötleteket, kérdéseket.
- Kiváló szakemberek és nyitott gondolkodású hallgatók találkozásának napja ez. Hiszünk abban, hogy a mentorálás nem csak útmutatást jelent, hanem kölcsönös tanulást is, mentorált és mentor számára egyaránt. A mai beszélgetések új együttműködéseket és valódi kapcsolatokat indíthatnak el – mondta az esemény megnyitóján Fenyves Veronika, a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar dékánja.
Dajnoki Krisztina, a DEViK elnöke, a DE Gazdaságtudományi Kar Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet igazgatója szerint a DEViK mentorprogram a kezdetekben – öt éve – az ötletek bemutatását szolgálta és bár a kibontakozását megakasztotta a koronavírus-járvány, népszerűsége vitathatatlan.
- A DEViK Cafe egy gazdasági, szakmai rapid randi, ahol a hallgató az általa előzetesen kiválasztott top vezetőkkel kerül egy asztalhoz, ahol közvetlenül egyeztethetnek elképzelésekről, tervekről, kihívásokról. Büszkék vagyunk arra, hogy az elmúlt években folyamatosan bővült a DEViK mentorhálózata. Egyre több multinacionális vállalat vesz részt, kapcsolódik be a munkánkban, de a kkv szektorból is vannak sikeres vállalkozóink. Az üzleti klub célja, hogy minél aktívabban és hatékonyabban segítse a hallgatói ötletek megvalósulását – tette hozzá Dajnoki Krisztina.
A tavaszi félévzáró rendezvényen a hallgatóknak bemutatkozott Szilágyi László borász, a Gizella Pince tulajdonosa. A Debreceni Egyetemen végzett gazdasági agrármérnök 2005-ben vette át az egykor nagyszülei által művelt dűlőket. A Szilágyi László nagymamája után elnevezett borászat művelési területe egy hektárról mára húsz hektárra nőtt. A tulajdonos-borász szerint a borpiac átalakuláson megy át, amely során a mass wine népszerűsége csökken.
- Világszerte visszaesett a borfogyasztás, ennek oka egyebek mellett a fogyasztási szokások megváltozása, valamint a marketing hiánya. Megfigyelhető azonban, hogy a borfogyasztók egyre inkább a prémium borok felé fordulnak. A termékportfóliónk kialakításánál, fejlesztésénél figyelnünk kellett arra, hogy a fogyasztók alacsonyabb alkoholtartalmú borokra is igényt tartanak. Ez számunkra összetett termeléstechnológiai feladatokat jelent – fejtette ki Szilágyi László.
A Gizella Pince tulajdonosa úgy látja: a világ legjobb borát előállítva sem lehet nyereséges egy borászat, ha nem figyel a piaci igényekre.
Az előadást követően a hallgatók közvetlenül tehették fel kérdéseiket és vázolhatták elképzeléseiket a DEViK Cafe mentorainak.
A rendezvény vendégei voltak: Balogh Károly, VOSZ-elnök, Braun Viktor, a Braun-Brothers Kft. ügyvezető igazgató-tulajdonosa, Farkas Attila, a DKV Közlekedési Zrt. HR igazgatója, Fazekas Lajos, az Aquaticum Debrecen Kft. ügyvezetője, Lakatos Gergely, a Tormaricum Kft. ügyvezető igazgatója, Mag Zoltán, az UD Ventures Kft. ügyvezetője, Nagy Bence, a Green 100 Trade Kft. ügyvezetője, Orosz János, a Partium '70 Zrt. vezérigazgatója, Rab Máté, a Shoprenter vezérigazgatója, Szabó Levente, a KITE Zrt. ügyvezetője, Szabó Péter, a Schaeffler Debrecen ügyvezető igazgatója, Szilágyi László, a Gizella Pince borász-tulajdonosa, Török-Kmoskó Judit, a HR Inkubátor vezérigazgató, HR szakértő, Vitos Albert, a HSA Recruitment Kft. ügyvezetője és Zékány András, a Innonic Group pézügyi igazgatója.
A DEViK Üzleti Innovációs Klub az őszi félévben is várja a hallgatókat.
Sajtóközpont - ÉE