A marketinges és a tanácsadói szakma rejtelmei

A DEViK - Üzleti Innovációs Klub második tavaszi rendezvényén is megtelt a Kazánház. Hogyan válhat a márkaépítés az értékteremtés motorjává? Többek között erre adott választ Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank Nyrt. marketing és kommunikációs igazgatója. Az esemény második blokkjában egy kötetlenebb hangvételű kanapébeszélgetést hallhattak a résztvevők arról, miként használhatók fel hatékonyan a tanácsok a sikeresség érdekében.

Ismét egy fontos témát jártak körbe a Debreceni Egyetem ingyenes előadás-sorozatának keddi állomásán. Közismert, az internet és a digitális technológiák forradalmasították a fogyasztói viselkedést, és ezáltal új kihívásokat teremtenek a vállalkozások számára. Ennek kapcsán Nagy Zoltán Péter, az OTP Bank Nyrt. marketing és kommunikációs igazgatója „Fogyasztói magatartás megértése a digitális korban” című előadását hallgathatták meg az érdeklődők.

Az eseményen, melyet a DEViK Klub, a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Kar Vezetés-és Szervezéstudományi Intézete és az Ihrig Károly Szakkollégium szervezett, Dajnoki Krisztina, a DEViK elnöke, a DE GTK dékánhelyettese köszöntötte a vendégeket. 

- Vannak olyan hallgatók, akik nem biztos, hogy egy cégnél helyezkednének el, hanem önálló, innovatív ötletük van, és szeretnének vállalkozóként helytállni. Ez a klub azért jött létre, hogy olyan programokat kínáljon számukra, amelyek keretében az ehhez szükséges ismereteket adhatjuk át– mondta Dajnoki Krisztina. 

Az első vendég, az OTP Bank marketing és kommunikációs igazgatója, Nagy Zoltán Péter bemutatta a marketing területén bekövetkezett változásokat, és hogy miként alakult át a fogyasztói magatartás a digitális korban.

Nagy Zoltán Péter a hirek.unideb.hu-nak elmondta, nagyon fontos számára, hogy kapcsolatot teremtsen a hallgatókkal, a fiatalokkal, épp ezért rendszeresen tart előadásokat akár középiskolások, akár egyetemisták számára. 

- Sokat tanulok magam is a hallgatóság kérdéseiből, láthatom, mi érdekli a fiatalokat, úgyhogy számomra is remek alkalmak ezek. Van, ami szinte örök, az ember bizonyos szempontból nem változik, a környezet ellenben borzasztó gyorsan alakul át, és erre reagálni kell. A marketing az egyik olyan szakma, ami iszonyatos tempóban reflektál ezekre a változásokra, nem titok, a digitális korban más kihívásokkal kell szembenézniük a marketingeseknek, mint korábban. Mintegy másfél éve a mesterséges intelligencia a slágertéma, előtte a social media volt a középpontban, de az már lecsengőben van – ismertette a szakember, aki szerint a szakmája mára hihetetlenül felgyorsult, amivel lépést tartani óriási kihívás. 

A marketing és kommunikációs igazgató előadásában felhívta rá a figyelmet, hogy a marketinges munkában az tud érvényesülni, aki értékesíteni és márkát építeni is képes egyszerre. Ismertette a kommunikáció fejlődését, és kiemelte az információtechnológia sikeres útját. Nem hagyhatta ki a mesterséges intelligencia kérdését sem: meglátása szerint a technológia idővel át fogja venni a marketingesek munkájának egy részét. Ugyanakkor hangsúlyozta, a gépek vezérléséhez kelleni fognak az emberek, maximum a munkafolyamatok rövidülnek majd le. 

A szakember kitért arra is, hogy bár a világ változik, van egy olyan rész a fogyasztói magatartásban, amely nem évül el. A döntések nagy hányada érzelemvezéreltek, nem pedig racionálisak.

Az előadást egy kanapébeszélgetés követte: a Debreceni Egyetem korábbi hallgatói, Lencsés Edina Generali Biztosító Zrt. ügynökségvezetője, Horváth Imre, a HSSI Mérnöki Iroda Kft. tulajdonos ügyvezetője, valamint Székács István, a Székács Consulting HR szakértője szólt arról, főként saját tapasztalataikból kiindulva, hogyan látják a tanácsadói szakma alakulását különböző szektorokban. Az általános vélekedés az volt, hogy továbbra is megalapozott igény van a változó körülmények között tanácsadói támogatásra. Horváth Imre kiemelte, hogy a mezőgazdasági ágazatban visszafogottabb évre kell számítani, de a környezetvédelemmel folyamatosan sok teendő jelentkezik. A beszélgetés során kitértek a sikerhez vezető tényezőkre is, amely kapcsán Lencsés Edina a kitartást és a kudarcok leküzdését, Horváth Imre a változásokra való megfelelő reagálást, míg Székács István a közérthetőséget, illetve a szakma és az ügyfelek közötti nyelvezet fordítását értette.

Dajnoki Krisztina a munka-magánélet egyensúlyáról is kérdezte a tanácsadókat. Az egyéni vállalkozás nyújtotta szabadság is megkövetel egy rendszerességet, egy struktúrát Székács István szerint. 

- A saját céljainkért való törekvés könnyen oda vezethet, hogy elveszítjük az időérzékünket, reggeltől estig dolgozunk, amelyet a párkapcsolatunk, a családunk és a barátaink is megéreznek, így nagyon fontos a támogató és elfogadó háttér – emelte ki Lencsés Edina. 

Horváth Imre ezt a kérdést két szakaszra osztotta: család előtti és utáni státuszra. Előbbi esetén bármennyi időt hajlandónak tart a saját vállalkozásba fektetni, amely során igazán el sem fárad az egyén, míg család mellett már sokkal nehezebb egyensúlyozni.

A megszólított tanácsadók a munkatársak elismerését, a partnerekkel és ügyfelekkel kialakult jó, sok esetben baráti kapcsolatot és a változásokra való rugalmas reagálást emelték ki legfontosabb elért eredményként.  

A Debreceni Egyetemisták Vállalkozásfejlesztő Innovatív Közössége (DEViK) legközelebb április 23-án „ülésezik”, egy kanapébeszélgetés során a generációkon átívelő családi vállalkozásokról lesz szó.

 

Sajtóközpont