Hogyan lehet hatékony a gyakorlati oktatás? Hogyan építsünk fel egy jó előadást? Mire figyeljünk a klinikai gyakorlati oktatásnál? Többek között ezekre a kérdésekre kaphattak választ a képzésen részt vett oktatók, így bővítve oktatás-módszertani ismereteiket.
- Az oktatás egy összetett, elhivatott feladat, amelyhez koherens ismeretanyagot, módszertani segítséget, ötleteket adott ez a képzés. Az oktatók elmélyülhettek a program témáiban, láthatták, miért fontos, hogy a különböző módszereket beépítsék az előadásaikba- ismertette Németh Norbert, az Általános Orvostudományi Kar oktatási dékánhelyettese.
A képzés alapja egy korábbi e-learning oktatásmódszertani anyag volt, háttéranyagokkal, online tesztkérdés-csomagokkal. Az anyag kidolgozásában debreceni oktatók is részt vettek. A programban személyes találkozókból, konzultációkból is állt. A képzést több mint 150 oktató végezte el.
Akik elvégezték a kurzust, feladatot is kaptak. Be kellett számolniuk arról, hogy az ott szerzett ismeretek, módszertani elvek és ötletek, hogy épültek be a munkájukba. Mindenképpen hasznosnak tartom ezt a képzést, elsősorban a fiataloknak kellene ezzel kezdeniük oktatói pályájukat- hangsúlyozta a dékánhelyettes.
A program népszerűsége, a jelentkezők létszáma a kar vezetőit, a kurzus szervezőit is meglepte. A Képzők képzése 2019. júniusában ugyan lezárult, de a tervek szerint valamilyen formában lesz folytatása a programnak az Általános Orvostudományi Karon.
(EFOP-3.4.3-16-2016-00021 „A Debreceni Egyetem fejlesztése a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében”).
Sajtóiroda - CzA