Informatikai szolgáltatópont a MK-n

Számítástechnikai támogató- és szolgáltató pontot alakítottak ki a Debreceni Egyetem Műszaki Karának könyvtárában, ahol informatikai problémával kapcsolatos kérdéseikre kaphatnak választ a magyar és külföldi hallgatók, valamint az oktatók.

Az IT-support desk – amelynek létrehozásában közreműködött a karral együttműködve a Hallgatói Önkormányzat (DEHÖK) és a Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtára (DEENK) – a Műszaki Könyvtárban kapott helyett.

Az érdeklődők informatikai kérdésekkel és problémákkal hétfőtől csütörtökig 14 és 16 óra között kereshetik fel a szolgáltató pontot, amely október elején kezdte meg működését.

Az IT-support desk munkatársai segítséget nyújtanak – többek között – az office programcsomag (Office 365) letöltésével, az otthoni elérések beállításaival, a karon használt speciális eszközök és tervezőprogramok, a hallgatói informatikai eszközök használatával, védelmével, vagy akár a NEPTUN rendszer lehetőségeivel kapcsolatban is.

- Azért a könyvtárra esett a választás, mert az épületen belüli központi elhelyezkedése, a közösségi tér jellege, és az a tény, hogy tanulmányaik során a hallgatók több szempontból is információforrásként tekintenek rá, tökéletes helyszínné teszi – mondta a hirek.unideb.hu portálnak Petró Leonárd, a DEENK közönségkapcsolati főigazgató-helyettese.

– Örömmel fogadtuk a DEENK és a DEHÖK kezdeményezését, hiszen ezzel az új szolgáltatással egy újabb területen segíthetjük hallgatóink és oktatóink munkáját – tájékoztatott Husi Géza. A Műszaki Kar dékánja hangsúlyozta: a visszajelzések alapján kedvezőek az első tapasztalatok, mind a diákok, mind pedig a kar oktatóinak részéről.

Októbertől két hallgató teljesít szolgálatot a Műszaki Kar könyvtárában. A hónap elején indult szolgáltatás a tervek szerint nem ér véget a félév lezárásával, hanem több szemeszteren át folytatódna.

Sajtóiroda - BZs