Műhelykonferencia a Buborékban

A mese- és művészetterápiával, a kortárs irodalommal, valamint az asztali szerepjátékokkal kapcsolatos legfrissebb kutatási eredményeket mutatták be pénteken a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karán.

- A művészetek szerepe a személyiségre, a különböző kompetenciaterületekre régóta jól ismert. A különböző művészeti ágak tudatos és rendszeres beépítése a mindennapokba lehetővé teszi, hogy nyitottabb, empatikusabb, reziliensebb, egészségesebb és sikeresebb gyerekeket neveljünk – hangsúlyozta Gesztelyi Hermina, a DE GYGYK egyetemi adjunktusa azon a szakmai fórumon, melyet harmadik alkalommal szervezett meg a kar KID Tanszéke a hajdúböszörményi campuson.

A Művészetpedagógiai Műhelyek Konferenciáján az élőszavas mesemondásról, a mese- és a művészetterápiáról, a kortárs irodalom összművészeti bemutatásáról, a drámapedagógia lehetőségeiről, valamint az asztali szerepjáték kutatásáról tartottak előadásokat a szakterületek képviselői. Három műhely mutatkozott be gyakorlati tevékenységgel, amelynek keretében az érdeklődőknek lehetőségük volt személyesen átélni, megtapasztalni az elméletben megismert módszereket.

A fórum célja ismételten az volt, hogy a különböző intézményekben működő műhelyek, kutatócsoportok és szervezetek bemutathassák tevékenységüket, serkentve ezzel új interdiszciplináris, intézményközi együttműködéseket, illetve kutatásokat. A rendezvényen hallgatók, óvodapedagógusok és oktatók is részt vettek. A téma népszerűségét mutatja, hogy zsúfolásig megtelt a kar speciális helyisége, a Buborék.


A Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar ezzel a konferenciával is arra törekszik, hogy a hallgatók, óvodapedagógusok és oktatók bevonásával elősegítse a tudományos eredmények beépülését és hasznosulását a gyakorlatba, az oktatói, pedagógusi munkába.

Sajtóközpont-TB