Hallgatói sikerek a nagykőrösi OTDK-n

A Debreceni Egyetem tizenhét hallgatója mutatta be kutatási eredményeit a 37. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekciójában a Károli Gáspár Református Egyetem Pedagógiai Karán. A debreceni egyetemisták közül többen dobogós helyezést értek el, egyiküket pedig különdíjjal ismerte el a zsűri.

A magyar felsőoktatás legnagyobb tudományos rendezvénysorozatán ismertethették prezentációikat a Debreceni Egyetemen hallgatói is április közepén. A DE-ről tizenhét hallgató tizenöt dolgozatot mutatott be a szakmai zsűrinek, valamint megismerhették kortársaik tudományos munkájának eredményeit is. A Károli Gáspár Református Egyetem nagykőrösi Pedagógiai Karán rendezett 37. OTDK-ra a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Karáról, Informatikai Karáról, valamint Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karáról érkeztek egyetemisták.

A debreceni hallgatók ebben a szekcióban is elismerésre méltóan szerepeltek, hiszen két első és egy második helyezést értek el, valamint egyikük különdíjban részesült. 

A természettudományok tantárgy-pedagógiája tagozaton Pető Vanda, a Bölcsészettudományi Kar hallgatója lett az első a Felfedezőúton a kémia sűrűjében – A kutatásalapú tanulás mint a tantárgyi attitűd formálója című dolgozatával. A Sport, rekreáció, testnevelés módszertana tagozaton Pelyvás Márton István, a Bölcsészettudományi Kar hallgatójának A szülői bevonódás szerepe a funkcionális mozgáskészségek fejlődésében című prezentációját ítélték a legjobbnak.

A Digitális oktatás módszertana tagozaton Korponai Réka és Mező-Nagy Dóra Hanna, a DE Informatikai Kar hallgatóinak Algoritmizálási megközelítések a 10. osztályban című közös munkája végzett a második helyen.

A Nyelvoktatás 3.– Tananyagfejlesztés CLIL tagozaton a zsűri különdíját érdemelte ki Dobos Tekla Zelma, a DE Bölcsészettudományi Kar hallgatója A kommunikatív nyelvtanítási módszer alkalmazhatósága az olasz nyelvkönyvekben című dolgozatáért.

A versenyen a Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karról négy, a Bölcsészettudományi Karról pedig további hét hallgató vett részt. Ők ugyan nem értek el helyezést, de kiváló teljesítményt nyújtva helyt álltak az OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekciójában.

Helyezettek
IK részéről
II. helyezett
Korponai Réka, Mező-Nagy Dóra Hanna 
Témavezető: Dr. Csernoch Mária

BTK részéről
Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
I. helyezett: PELYVÁS MÁRTON ISTVÁN
Témavezető tanár: Kovács-Nagy Klára

I. helyezett: PETŐ VANDA
Témavezető tanár: Chrappán Magdolna

Különdíj
Mediterrán Nyelvek és Kultúrák Intézete
Dobos Tekla Zelma: “A kommunikatív nyelvtanítási módszer alkalmazhatósága az olasz nyelvkönyvekben” 
(témavezető: Dr. Katona-Kovács Lili Krisztina).

 

Sajtóközpont – BZ