A magyar felsőoktatás legnagyobb tudományos rendezvénysorozatán ismertethették prezentációikat a Debreceni Egyetemen hallgatói is április közepén. A DE-ről tizenhét hallgató tizenöt dolgozatot mutatott be a szakmai zsűrinek, valamint megismerhették kortársaik tudományos munkájának eredményeit is. A Károli Gáspár Református Egyetem nagykőrösi Pedagógiai Karán rendezett 37. OTDK-ra a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Karáról, Informatikai Karáról, valamint Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karáról érkeztek egyetemisták.
A debreceni hallgatók ebben a szekcióban is elismerésre méltóan szerepeltek, hiszen két első és egy második helyezést értek el, valamint egyikük különdíjban részesült.
A természettudományok tantárgy-pedagógiája tagozaton Pető Vanda, a Bölcsészettudományi Kar hallgatója lett az első a Felfedezőúton a kémia sűrűjében – A kutatásalapú tanulás mint a tantárgyi attitűd formálója című dolgozatával. A Sport, rekreáció, testnevelés módszertana tagozaton Pelyvás Márton István, a Bölcsészettudományi Kar hallgatójának A szülői bevonódás szerepe a funkcionális mozgáskészségek fejlődésében című prezentációját ítélték a legjobbnak.
A Digitális oktatás módszertana tagozaton Korponai Réka és Mező-Nagy Dóra Hanna, a DE Informatikai Kar hallgatóinak Algoritmizálási megközelítések a 10. osztályban című közös munkája végzett a második helyen.
A Nyelvoktatás 3.– Tananyagfejlesztés CLIL tagozaton a zsűri különdíját érdemelte ki Dobos Tekla Zelma, a DE Bölcsészettudományi Kar hallgatója A kommunikatív nyelvtanítási módszer alkalmazhatósága az olasz nyelvkönyvekben című dolgozatáért.
A versenyen a Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karról négy, a Bölcsészettudományi Karról pedig további hét hallgató vett részt. Ők ugyan nem értek el helyezést, de kiváló teljesítményt nyújtva helyt álltak az OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekciójában.
Helyezettek
IK részéről
II. helyezett
Korponai Réka, Mező-Nagy Dóra Hanna
Témavezető: Dr. Csernoch Mária
BTK részéről
Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
I. helyezett: PELYVÁS MÁRTON ISTVÁN
Témavezető tanár: Kovács-Nagy Klára
I. helyezett: PETŐ VANDA
Témavezető tanár: Chrappán Magdolna
Különdíj
Mediterrán Nyelvek és Kultúrák Intézete
Dobos Tekla Zelma: “A kommunikatív nyelvtanítási módszer alkalmazhatósága az olasz nyelvkönyvekben”
(témavezető: Dr. Katona-Kovács Lili Krisztina).
Sajtóközpont – BZ