Digitális művészet az IK táborában

A mesterséges intelligencia és a Big Data legfontosabb területeiről, a digitális műalkotások szerzői jogi kérdéseiről, és a nem helyettesíthető tokenek digitális művészetben játszott szerepéről is hallhattak a diákok az Informatikai Kar Adattudomány & E-sport nyári táborában.

A már hagyományos programozó mellett első alkalommal szervezett adattudomány és e-sport témában nyári tábort a Debreceni Egyetem Informatikai Kara július 19-e és 23-a között.

- Az adattudomány az informatika egyik legdinamikusabban fejlődő területe, hatalmas mennyiségű adatot termelünk a mindennapokban, melyet a legmodernebb Big Data, mesterséges intelligencia és felhő technológiák alkalmazásával hasznosítunk. A Debreceni Egyetem Informatikai Kara is igyekszik lépést tartani a fejlődéssel, éppen ezért kiemelt képzési és kutatási területként foglalkozunk az adattudománnyal. Emiatt döntöttünk úgy, hogy a tábor programjába is felvesszük, így a pályaválasztás előtt álló fiatalok is megismerhetik ezt az izgalmas területet – mondta el a hirek.unideb.hu-nak Hajdu András. 

Az Informatikai Kar dékánja hozzátette: az Adattudomány & E-sport tábor tematikájában kiemelt helyet foglal el a digitális művészet, amely az informatika több területével is átfedésben van, illetve Debrecen város célkitűzései között is szerepel, hogy erősítse a kultúrának ezt a fejlődő vonalát.

- A digitális képalkotástól az adatvédelmen át a mesterséges intelligenciával feldolgozott adatig, számos informatikai területet érint a művészet eme új ága. De nem csak az informatika világából, hanem a művészetből is egyre többen érdeklődnek a téma iránt – sorolta a kari vezető, megjegyezve, hogy a táborozó diákok a Modem Modern és Kortárs Művészeti Központba is ellátogattak a hét során.

A táborban részt vevő húsz diák egyebek mellett a hálózatkutatási eredmények művészeti bemutatásáról, a blockchain alapú technológiák a műalkotások védelmében betöltött szerepéről és a digitális műalkotások szerzői jogi kérdéseiről is hallhattak előadást, valamint neves digitális alkotóművészek munkásságát ismerhették meg. Az e-sport szekcióban az e-sport gazdasági és szervezési kérdéseivel is foglalkoztak, illetve annak játékfejlesztési és digitális művészetet is érintő informatikai eszköztárával. A témának külön aktualitást ad, hogy hamarosan nyílik az egyetem e-sport központja, amelyben az IK is aktív szerepet vállal. 

A héten az általános iskolásoknak szóló programozó táborral folytatódik az IK nyári eseménysorozata, augusztus végén pedig a középiskolások számára rendeznek programozó nyári tábort.

A tábor az EFOP-3.4.4-16-2017-00023 - „Az MTMI szakokra való bekerülést elősegítő innovatív programok megvalósítása a Debreceni Egyetem vonzáskörzetében” című projekt keretében valósult meg.

Sajtóiroda - TPL