Az elsőéves orvostanhallgatók középiskolából hozott matematikai, fizikai, biológiai, kémiai tudása nem egységes, nagy különbségek lehetnek ismereteikben. Ez pedig komoly problémát okozhat már az egyetemi képzés legelején.
- Az orvostudomány nagyon gyorsan fejlődik, ez pedig azzal is jár, hogy az orvosképzésben jelentős mennyiségű, folyamatosan bővülő tudásanyagot kell viszonylag gyorsan megérteni és elsajátítani. Az első néhány év alapozó tárgyainak ebben komoly feladata van. Itt már nincs idő a középiskolai ismeretek ismétlésére, felelevenítésre. Akinek esetleg hiányos a tudása, könnyen lemaradhat, lemorzsolódhat- fejtette ki Németh Norbert, az ÁOK dékánhelyettese.
A hallgatók tanulását különböző tananyagok fejlesztésével támogatja a kar. A matematikai, fizikai, kémiai, biológiai háttéranyagok többek között alapfogalmakat, definíciókat tartalmaznak.
- Előfordulhat, hogy valaki az első néhány előadás alatt már szembesül azzal, hogy valamilyen alapfogalmat esetleg nem teljesen ért, és ez komolyan hátráltatja a tananyag további megértésében és ezzel a sikeres elsajátításban. Az elkészült tananyag „mankók” ebben igyekeznek segíteni. A hallgató utánanézhet például annak a matematikai egyenletnek, alapvető összefüggésnek, biológiai, fizikai vagy kémiai törvénynek, definíciónak, amit az adott tantárgy esetében mintegy „bemeneti” ismeretanyagként elvárnak tőlük. Az ilyen jellegű segítség, úgy érzem, nagyon fontos és a lemorzsolódás csökkentésében is jelentős mérföldkő - hangsúlyozta Németh Norbert professzor.
A tananyagfejlesztés már lezárult, a tantervi háló folyamatosan felülvizsgálata azonban folyamatos, szükség szerinti változásokkal.
A koronavírus-járvány miatt például többször is módosítani kellett az oktatási programot, hogy a kar a megváltozott helyzethez igazodva, de minden vállalt célt teljesíteni tudjon, minden szükséges elméleti és gyakorlati tudást átadhassanak a hallgatóknak. Több új online anyag elkészítésével is segítették az oktatást.
A tananyagfejlesztéseket, illetve a tanterv folyamatos felülvizsgálatát és a szükséges változások bevezetését az EFOP-3.4.3-16-2016-00021 „A Debreceni Egyetem fejlesztése a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében” projekt keretében végezte el a kar.
Sajtóiroda - CzA
Több mint 30 olyan tananyagot dolgoztak ki az Általános Orvostudományi Karon, amelyek elsődleges célja a hallgatók tanulásának segítése, ezáltal a lemorzsolódás csökkentése.