Szenior Egyetem: töretlen népszerűség

A gyógyszerfejlesztés folyamatáról, Hollandia és a víz különleges kapcsolatáról, valamint az időskori tanulás sajátosságairól is hallhattak a résztvevők a Szenior Egyetem II. évfolyamában. Több mint 400 regisztrált hallgatója volt a Debreceni Egyetem élethosszig tartó tanulást segítő programjának.

Az orvosi témák, valamint Jászberényi József Mi értelme időskorban tanulni? című előadása aratta a legnagyobb sikert a Szenior Egyetem II. évfolyamában. A Debreceni Egyetem 2017-ben indította útjára az intézmény harmadik missziós tevékenységéhez illeszkedő speciális képzési programot.

- Fontos cél, hogy hazánk egyik legnagyobb felsőoktatási intézményeként és a régió első számú tudásbázisaként a Debreceni Egyetem támogassa az élethosszig tartó tanulást. Az idősebb korosztály számára ezek az előadások az új ismeretek átadása mellett a mentális állapot megőrzését és a társasági életet is szolgálják – hangsúlyozta Pósán László egyetemi docens.

A Szenior Egyetem szakmai vezetője hozzátette: a sikeres kezdés után idén sem csökkent az érdeklődés a program iránt, a második évfolyamban több mint 400 hallgató kapta meg a részvételről szóló tanúsítványt.

- Az előző évfolyam résztvevőinek visszajelzései, a beérkező témaötletek, valamint az intézményben folyó tudományos tevékenység alapján állítottuk össze a programot. Helyet kaptak a legjelentősebb egyetemi kutatások, amelyek ráadásul egybecsengtek a szenior hallgatóság érdeklődési körével, így több orvos- és élettudományi téma is volt. Meglepődtünk, ugyanis a legtöbben az informatikáról szerettek volna előadást hallani, ezért került be a programba a mesterséges intelligencia – sorolta Pósán László.

A képzés iránt már a határon túlról is érkezett megkeresés, a Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetemmel folynak egyeztetések az esetleg együttműködési lehetőségekről és előadócseréről. A Szenior Egyetem ősszel a III. évfolyamával folytatódik, amelyben ugyancsak 6-6 előadást hallhatnak majd az érdeklődők.

A Szenior Egyetem „A Debreceni Egyetem fejlesztése a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében” című, EFOP-3.4.3-16-2016-00021 azonosítószámú projekt keretében valósul meg.

Sajtóiroda - TPL