Amint azt Dajnoki Krisztina, a DE Gazdaságtudományi Kar dékánhelyettese, a DEViK – Üzleti Innovációs Klub elnöke köszöntőjében kiemelte: tíz éve annak, hogy elindult a klub, azzal a céllal, hogy elősegítsék a hallgatók innovatív vállalkozási ötleteinek megvalósulását, támogassák a debreceni egyetemistákat akár a vállalkozóvá válásban, akár az aktuális trendek megismertetésében, akár abban, milyen kompetenciák kellenek a sikerhez, illetve összehozzák az egyetem és a profit szféra képviselőit.
- Olyan klubrendezvényeket szervezünk, amelyeken a hallgatók, az érdeklődők az innováció módszertanát, a modelleket is megismerhetik. Minden szemeszter első alkalmával olyan előadót kérünk fel, aki általános rálátást tud adni egy adott témára. A folytatásban pedig nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a korábban a Debreceni Egyetemen diplomát szerzett vendégeink bemutassák vállalkozói életútjukat, vezetői kihívásaikat, innovatív megoldásaikat, inspirálva ezzel a hallgatóságot – fogalmazott kedden a Kazánházban Dajnoki Krisztina.
A DEViK elnöke hangsúlyozta: a mai változó világban azok a szervezetek tudnak versenyképesek maradni, akik megújulnak, fejlődnek és innovatívak. Nagyon jó példa a Debreceni Egyetem, amely folyamatosan azokat a trendeket nézi, hogyan lehet megújulni, fenntarthatóvá válni, és hogyan tud újabb és újabb izgalmas projektekbe bekapcsolódni.
Szilvássy Zoltán már a prezentációja elején leszögezte: elsősorban nem rektori minőségében van jelen a rendezvényen, hanem a Magyar Innovációs Szövetség Észak-alföldi Regionális Képviselet igazgatójaként, előadásában pedig a versenyképességről és az innovációs rendszerekről fog szólni.
- A négyes hélix egy olyan innovációs rendszer váza, ahol jelen esetben az egyetem, a város, a vállalatok és a pénzintézetek alkotnak egy homogén egységet, és magukat ennek az iparfejlesztési rendszernek a részeként definiálják – tisztázta Szilvássy Zoltán.
Az igazgató rávilágított: nagyon sok munka fekszik abban, hogy az országban a legjobbak között van Debrecen, a Debreceni Egyetem megelőzve más városokat, más neves felsőoktatási intézményeket.
- Ahhoz, hogy mintegy háromszáz nagyvállalattal, úgy, mint a BMW, a CATL, az EVE, a Boch, a Vitesco, az E.ON, a Krones vagy a Rosatom élő kapcsolatot építsünk ki, szükség volt arra, hogy kooperáció alakuljon ki a felek között, a háttérben zajlott a kutatásegyeztetés, közös projektek formálódtak, aminek hála kialakulhatott az együttműködési rendszer – mondta a rektor.
Szilvássy Zoltán a prekondicionáló katasztrófák jelentőségéről is szólt, példákkal szolgált, miként tudtak vállalatok túljutni a nehézségeken, válsághelyzeteken azért, mert felismerték a lehetőségeiket, és a saját rugalmasságukat kihasználták annak érdekében, hogy egy megváltozott helyzethez tudjanak alkalmazkodni. Abba is betekintést nyújtott, miként lett ebből az alkalmazkodóképességből hatalmas versenyelőny.
- A legfontosabb adottság jelenleg, ami egy nagyon fontos versenyképességi elem az egyetem és a regionális vállalatok számára is, hogy strukturáltak, egymással kommunikálnak, tömörülnek, klaszterek, szövetségek vannak. A jövőben ez a legnagyobb biztosítéka a nehéz helyzetek túlélésének. Ez a válságkezelésnek már a percepciós szintje – ismertette a Magyar Innovációs Szövetség Észak-alföldi Regionális Képviselet igazgatója, majd hozzátette: a folyamatos fejlődés, a gördülékeny működés záloga egyértelműen a humánerőforrás, a megfelelő szakértelem és az utánpótlás biztosítása.
Sajtóközpont - KSzD