Példaértékű a debreceni „okosterem”

Az ország minden szegletéből érdeklődnek a Debreceni Egyetem digitális tantermei iránt, amelyek hazánkban jelenleg egyedüliként működnek a Kossuth Gyakorlóban, valamint a Gazdaságtudományi Karon.

A régióból, a fővárosból és még a Dunántúlról is érkeztek szerdán tankerületi- és iskolaigazgatók az egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziumába és Általános Iskolájába, hogy személyesen tapasztalják meg az Arany téri feladatellátási helyen kialakított speciális oktatóterem előnyeit. A tavaly átadott helyiségben a legmodernebb infokommunikációs eszközök használatával tarthatnak élményszerű, interaktív órákat a pedagógusok, ezzel segítve a diákok hatékonyabb tanulását.

- Az „okosteremben” tanulóink a lehető legmagasabb szinten fejleszthetik képességeiket. Az eszközök számunkra főként a természettudományi tantárgyak oktatására, a tehetséggondozásra és a diákok versenyekre való felkészítésére alkalmasak leginkább – hangsúlyozta Denichné Hajdu Mónika Tímea intézményvezető-helyettes, aki egy biológia óra keretében mutatta be az érdeklődőknek a tantermet.   

A 7.n osztály tanulói háromfős csoportokban dolgoztak öt munkaállomáson, körforgásban. A projektoron, az iPad-eken, az interaktív tanulói asztalon, valamint az interaktív fekete és fehér táblákon különböző játékos feladatok várták őket a gombákkal kapcsolatban.

- A jövő oktatásának feltételeit teremtették meg ebben az iskolában, ami számunkra még kihívást jelent. Szeretnénk az itt látott jó gyakorlatból építkezni, és lehetőség szerint hasonló termeket kialakítani – nyilatkozta Tóth Lajos Árpád, a Hajdúböszörményi Tankerületi Központ igazgatója.

A csoportmunka ösztönzi a tanulók közti interakciót, és új szintre emeli az együttműködési és kommunikációs képességeket. A digitális eszközök révén pedig a tanár könnyebben és gyorsabban ellenőrizheti, hogyan sajátították el az óra anyagát tanítványai. A Debreceni Egyetem gyakorlóiskolájában szerzett tapasztalatok alapján több intézmény tervezi digitális terem kialakítását.

- Ez valami csoda, ami ezen az órán történik: látszik, hogy a gyerekek mennyire élvezik a munkát, és milyen könnyedén értik meg a tanagyagot. A mai pedagógia ezt igényli, és mi nyitottak vagyunk erre a paradigmaváltásra. Nekünk is nagy álmunk egy ilyen terem kialakítása, már készül a pályázatunk – emelte ki Türk László, az Epreskerti Általános Iskola intézményvezető-helyettese.

Hasonló beruházást terveznek a velencei Zöldliget Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Baptista Általános Iskolában is.

- Be kell látnunk, hogy a frontális osztálymunkával már nem lehet eredményt elérni, ezért mi is használunk már interaktív táblákat. Az iskola épületét kinőttük, új létesítménybe költözünk, és a beruházás részeként szeretnénk egy mi is egy „okosterem” kialakítására pályázni – vetítette előre Czuppon István igazgató.

A Kossuth Gyakorlóval egy időben Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karán is létrehoztak egy digitális tantermet, ahol első körben a sporttudományi, valamint a kereskedelem-marketing képzésben tanuló hallgatók számára készítettek csoportosan feldolgozható tananyagokat.

Sajtóiroda-TB