A pályázati forrásból megvalósuló program célja a lemorzsolódás csökkentése, a tehetséges, de esetleg még nyelvi problémákkal küzdő magyar és külföldi hallgatók támogatása, összességében a felsőoktatás színvonalának fejlesztése.
A félév során 15 mentor dolgozott csaknem 40 mentorált idegen-nyelv szakos hallgatóval. A projekt szakmai irányítói az Angol-Amerikai Intézet oktatói: Moise Gabriella, Mózes Dorottya és Venkovits Balázs.
- A tavaszi félév során sikerült kialakítani a Writing Center működésének alapelveit, a mentori kiválasztás folyamatát, amely iránt a különleges körülmények és a rövid határidők ellenére hatalmas érdeklődés mutatkozott. Az eddigi tapasztalatokat beépítve reméljük, hogy a program az őszi félév során is folytatódhat, akár még több hallgató bevonásával – tájékoztatott Venkovits Balázs, az Angol-Amerikai Intézet igazgató-helyettese.
A BTK stratégiai és gazdasági dékánhelyettes hangsúlyozta: a programban résztvevők nem a hallgatók munkáját végzik el, hanem tutorként, coachként fellépve segítettek az írásos feladatok, beadandó munkák átdolgozásában, javításában.
– Mindez remek alkalmat biztosított tanárszakos és diszciplináris MA- és PhD-hallgatóink számára, hogy gyakorlatot szerezzenek és kipróbálják magukat oktatóként – mondta a hirek.unideb.hu portálnak Csatár Péter.
A tervek szerint szeptembertől a bölcsészettudomány további területeit is bevonják a mentorálási programba.
A IEAS Writing Center „A Debreceni Egyetem fejlesztése a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében" elnevezésű EFOP-3.4.3-16-2016-00021 pályázat keretében valósult meg.
Sajtóiroda - BZs