Öt játék, tizenkét óra versenyidő, mintegy kétszáz gamer, két kilométernyi UTP-kábel – ez volt a DE IK LAN Partyja. Világszerte egyre népszerűbb az esport, melyet többféle megközelítésben is vizsgálnak majd a Debreceni Egyetemen.
FIFA 17, Hearthstone, Mortal Kombat X, CS: GO, League Of Legends – napjaink legkedveltebb számítógépes játékaiban mérték össze tudásukat az Informatikai Szakmai Napok hallgatói zárórendezvényén. A Debreceni Egyetem Informatikai Karának Hallgatói Önkormányzata már a kar 2004-es alapítása óta tart LAN Partykat, 2011 óta pedig minden évben kétszer, a szakmai héthez kapcsolódóan ősszel és tavasszal megrendezi egészéjszakás gamer buliját.
- A rendezvény népszerű a lányok körében is, ők a résztvevők mintegy 10 százalékát teszik ki. Emellett egyre több külföldi hallgatónk is részt vesz a megmérettetésen, különösen az ázsiai, távol-keleti országokból érkező diákok körében közkedvelt, nálunk otthon is jelentős hagyománya van a számítógépes játékokból rendezett, azaz esport-versenyeknek – magyarázta Gecző Gergő főszervező.
A számítógépes játékok egyre nagyobb térhódítását jelzi, hogy a 2024-es olimpia rendezéséért pályázó Los Angeles-i szervezők szeretnék, ha az ötkarikás játékokon is megjelenne valamilyen formában az esport.
A Hallgatói Önkormányzat is felismerte, hogy egyre nagyobb tömegeket vonz ez a fajta sport, ezért a megszokott Díszudvar helyett ezúttal a – versenyzőknek és szurkolóknak is – magasabb kiszolgálást nyújtó Lovardába várták a résztvevőket, ahol a korábbi zsíros kenyér helyett LAN-doggal csillapíthatták étvágyukat.
- Évről-évre többen érdeklődnek a LAN Partyk iránt, nemcsak résztevők, sok szurkoló is jön a rendezvényre, valamint ma már profi versenyzők is vannak az egyetem hallgatói között. Éppen ezért a Hallgatói Önkormányzat is kiemelten kezeli a rendezvényt, illetve a hozzá kapcsolódó hallgatói közösséget. Az a célunk, hogy a helyi LAN Party országos bajnoksággá váljon, ahol a felsőoktatási intézmények esportolói mérhetik össze erejüket – mondta el Bognár István Ádám, a Debreceni Egyetem Hallgatói Önkormányzatának elnöke.
Az esport egy új terület, amellyel még kevesen foglalkoznak tudományos szempontból, emiatt, valamint a tevékenység növekvő népszerűsége nyomán a Debreceni Egyetem kutatócsoporttal vizsgálja majd meg az élettani és lélektani hatásokat.
Sajtóiroda - TPL
Öt játék, tizenkét óra versenyidő, mintegy kétszáz gamer, két kilométernyi UTP-kábel – ez volt a DE IK LAN Partyja. Világszerte egyre népszerűbb az esport, melyet többféle megközelítésben is vizsgálnak majd a Debreceni Egyetemen.