Digitális eszközök az óvodai gyakorlatban

QR-kódokat követve barangoltak, digitális fotók alapján írtak mesét és saját maguk nyomtatta matricakönyvet készítettek a gyerekek a Debreceni Egyetem Gyakorló Óvodája szakmai napján. A modern és digitális eszközök óvodai gyakorlatban történő felhasználását bemutató csütörtöki rendezvényen több mint hetven óvodapedagógus vett részt.

A Debreceni Egyetem Gyakorló Óvodája szakmai napján a hagyományos, képességfejlesztő feladatok megoldásához modern technikai eszközöket is használhattak a gyerekek az intézmény 11 csoportjában. Így került a kezükbe endoszkóp vagy éppen QR-kód leolvasó.

- A óvodás gyermekek tapasztalataink szerint gyakorlottan használják az alapvető digitális eszközöket. Szerettük volna ezeknek a modern gépeknek az új oldalát is megmutatni számukra. A célunk az volt, hogy tudatosabb eszközhasználatra neveljük a gyerekeket és megmutassuk nekik, mennyi mindenre használhatják az eszközöket úgy, hogy közben még jobban megismerik az őket körülvevő világot – mondta a hirek.unideb.hu-nak Balogh Beáta.

A Debreceni Egyetem Gyakorló Óvodájának intézményvezetője szerint a kisgyermekeket nevelő szakma nem zárkózhat el a digitális világ elől, mivel a jelen szakembereinek az egyik kiemelt feladata, hogy tudatos digitális felhasználóvá, illetve fogyasztóvá neveljék a legkisebbeket.

- A pedagógia és a pedagógusképzés területén is új területet jelent a digitális eszközök felhasználása az óvodai közegben. Éppen ezért fontos, hogy tapasztalatainkat és kutatási eredményeinket megosszuk – tette hozzá Balogh Beáta.

A Debreceni Egyetem Gyakorló Óvodájának szakmai programján Pálfi Sándor, a Gyermeknevelési Tanszék vezetője A digitális és a valós környezet kapcsolata az óvodai nevelésben címmel tartott előadást. A rendezvényre a partnerintézmények mellett a határon túlról, Kolozsvárról, Nagyváradról is érkeztek szakemberek, valamint online bejelentkezve Gyergyóalfalu óvodapedagógusai is jelen voltak.

Sajtóközpont - ÉE