Bölcsődei életpályamodell! Hogyan?

Portfólióírás több mint 200 oldalas útmutató alapján, a minősítési eljárás buktatói – a bölcsődei szakemberek életpályamodellel kapcsolatos problémáira adtak a gyakorlatban is jól hasznosítható válaszokat a Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar szerdai szimpóziumán.

A kormány 2016 januárjától terjesztette ki a pedagógus előmeneteli rendszert a diplomás bölcsődei szakemberekre. A legtöbb nevelő (több mint 80 százalék) azonban csak OKJ-s bizonyítvánnyal vagy felsőfokú szakképesítéssel végzi munkáját, hiszen a kisgyermeknevelői felsőfokú képzés alig 10 éve indult el Magyarországon.

- A Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kara 2009-ben indította el először a csecsemő és kisgyermeknevelő alapszakot, amely iránt azóta is folyamatos az érdeklődés. Fontos volt azonban számunkra az is, hogy a már gyakorlatban dolgozó szakemberek munkáját segítsük az aktuális információkkal, ezért hívtuk életre a Kisgyermeknevelők Szimpóziumát – tájékoztatott Szerepi Sándor dékánhelyettes.

A szerdai tanácskozásra több mint száz résztvevő érkezett főként a keleti régióból. A rendezvény népszerűségét a téma adta: a kisgyereknevelői életpályamodell.

- A portfólió összeállítása, a minősítési eljárásra való felkészülés nem egyszerű feladat, ezért bízom benne, hogy a Debreceni Egyetem tudományos tanácskozása segítséget nyújt Önöknek ebben a feladatban, valamint hogy az itt elhangzott információkat be tudják építeni a mindennapi munkájukba – fogalmazott köszöntőjében Pósánné Rácz Annamária oktatási igazgató.

A Kisgyermeknevelők Szimpóziumát ötödik alkalommal szervezte meg az intézmény Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kara. De nem ez az egyetlen szakterület, amelynek kapcsán rendszeresen tanácskozást, konferenciát tart a hajdúböszörményi kar. Az óvoda- és szociálpedagógusok mellett már a gyógypedagógusokkal is időről-időre megosztja a legfrissebb tudományos eredményeket. 

- Karunkon koncentrált, széles spektrumú képzés folyik, melyet folyamatosan fejlesztünk. Szeptemberben ismét új szakkal, a romológiával bővül a kínálatunk. Ezzel párhozamosan hallgatói létszámunk is egyre emelkedik, jelenleg csaknem 1500 leendő szakember tanul nálunk, így mára a GYGYK az ország egyik legnagyobb pedagógusképző helyévé vált – jelentette be Bálint Péter dékán.

Az oktatás mellett a kar kutatásai, műhelymunkái is jelentősek. A GYGYK legújabb kiadványa tíz gyakorlati szakember tanulmányán keresztül segíti a kisgyermeknevelőket képző oktatókat, illetve a hallgatók tantárgyi felkészülését.

Sajtóiroda-TB