Tehetségkutató Műhely középiskolásoknak a Műszaki Karon

Bemutató előadásokat tartottak a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája középiskolásai a Műszaki Karon hétfőn. A két intézmény közös tehetséggondozó programjának zárásaként 14 tanuló arról adott számot, mit tanultak az egyetem oktatóitól az elmúlt fél évben a 3D nyomtatásról, a VR technológiáról, a mechanikai mérésekről, valamint a drónokról és a radartechnológiáról.

A Debreceni Egyetem Műszaki Kara és a Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája által tavasszal közösen indított tehetséggondozó programba, a Műszaki Tehetségkutató Műhelybe olyan középiskolások jelentkezhettek, akiket érdekelnek a korszerű technikai eszközök, törekszenek azok alaposabb megismerésére. A foglalkozásokon 14-en vettek részt.

A program kezdetén a jelentkezőknek a Műszaki Kar oktatói négy témáról: a 3D nyomtatásról, a VR technológiáról, a mechanikai mérésekről és az azok során előforduló hibákról, valamint a drónokról, illetve a radartechnológiáról adtak elő. A diákok ezek alapján tudták eldönteni, melyik terület érdekli őket leginkább. Az így létrejött kisebb csoportoknak az egyetemi oktatók 5-7 mini képzést tartottak.

Hétfőn – a program zárásaként – a diákok a megismert tudásanyagról két-három fős csapatokban, 10 perces előadásokon számoltak be egymásnak, az egyetem illetékeseinek, illetve hozzátartozóiknak.  

Az eseményen a Műszaki Kar tudományos dékánhelyettese azt mondta: fontosnak tartja a minél szorosabb kapcsolatok kialakítását a középiskolákkal azért, hogy a műszaki pályák iránt érdeklődő fiatalok még a felsőoktatási jelentkezési lapok beadása előtt megismerjék a lehetőségeket.

- Sajnos azt tapasztaljuk, hogy a középiskolások jelentős része nincs tisztában azzal, milyen mérnöki pályák léteznek, mely területen lehetnének alkalmasak. Ezért egyebek mellett részt veszünk középiskolai nyílt és szakmai napokon, valamint egyre több tanulói csoport ismerkedik karunkon az infrastruktúrával, az itteni élettel. Ez a kezdeményezés is ebbe a sorba illeszkedik. Azt szeretnénk, hogy a tanulók minél inkább kötődjenek intézményünkhöz – fogalmazott Kocsis Imre.

A DE Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája főigazgató-helyettese hangsúlyozta, hogy a Műszaki Karral közös tehetséggondozó programban való részvétel nem kötelező a diákoknak. Csak azok választották, akiket ez tényleg érdekel, így motiváltak voltak a jelentkezők és pozitív visszajelzéseket kaptak tőlük a szervezők.

- A tehetséggondozó program ötlete úgy született meg, hogy a debreceni munkaerőpiacon mostanában szétnézve azt láthatjuk, hogy az ide települő cégek nagy része műszaki végzettségű szakembereket keres. Ezért döntöttünk úgy, hogy a terület iránt érdeklődő diákjainkat így segítjük, igyekszünk őket a Debreceni Egyetem Műszaki Kara felé terelni. Törekvésünk eredményesnek látszik, tanulóink közül az elmúlt három évben egyre többen jelentkeznek érettségi után ebbe az intézménybe – fogalmazott Farkas Oszkár.

A Műszaki Tehetségkutató Műhelyben Nemes Dániel Sarvajcz Kornél, Kiss Károly Árpád, Balajti István, Szíki Gusztáv Áron, Szántó Attila és Katona Kornél mentorálta a fiatalokat.

A szervezők elképzelése szerint a program több éven át folytatódna, így a résztvevők alaposabban elmélyülhetnének az őket érdeklő témákban és akár innovációs versenyeken, Országos Diákköri Konferenciákon is elindulhatnának.


Sajtóközpont – OCs