Bázis az oktatásban

A Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája két feladatellátási helye is az Oktatási Hivatal Bázisintézménye lett. Ezzel a gimnázium már második ciklusban, a Kossuth utcai feladatellátási hely pedig először pedagógiai, módszertani újdonságok meghonosítását segítheti.

- Az oktatás jelenleg a digitális térben zajlik, de az iskola falai közé előbb vagy utóbb visszatérnek a gyerekek. A pedagógiai módszerek fejlesztésére most még nagyobb szükség lesz, mint eddig – mondta el a hirek.unideb.hu-nak Kiss Gabriella intézményvezető-helyettes.

A Pedagógiai Oktatási Központ (POK) és a Debreceni Egyetem intézményeinek együttműködési megállapodása új pedagógiai programok megismerését, gyakorlati alkalmazását segíti elő. Az iskolák olyan „jó gyakorlatok” (Best Practices) bemutatását is vállalják, amelyeket két évig sikerrel használtak az oktatásban. Mintaintézményként félévente bemutató órákon más iskolák pedagógusainak ismertethetik az alkalmazott új módszereket. Együttműködnek a pedagógiai programok összehangolásában, és teret biztosítanak a POK rendezvényeinek.

- A Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája feladatellátási helyei gyakorlóiskola jellegükből fakadóan fontosnak tartják a módszertani fejlesztést. A tanárok és a diákok számára is a hatékony és egyszerre élvezetes oktatás megteremtése a cél. A jelenlegi veszélyhelyzet mindkét fél számára új és kihívásokkal teli. Az eddigi tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy mind a pedagógusok, mind a tanulók a kölcsönös visszajelzések alapján egy jól működő rendszerben dolgoznak – tájékoztatott az intézményvezető-helyettes.

Az egyetem közoktatási intézményeiben használt digitális oktatási felület, az e-suli, eddigi kihasználtsága nagyjából 30 százalékos volt. A veszélyhelyzetben, most mindenki ezt használja a tananyagok átadására, a gyerekek értékelésére vagy éppen webináriumok tartására.

- Ez a járványügyi helyzet megváltoztatja az oktatást és a tanulást. Reméljük, sokat tanulunk belőle. Amikor a diákok és tanárok visszatérnek az iskolákba már sokkal tapasztaltabban használják majd a digitális oktatási felületeket. Ez pedig újabb pedagógia módszerek kidolgozására és bevezetésére ad lehetőséget, nagy lépés lehet a digitális oktatás megvalósításában – fejtette ki Kiss Gabriella.

Sajtóiroda - ÉE