A rendezvényen a hajdúböszörményi intézmény óvodapedagógusainak segítségével kaptak betekintést Kelet-Magyarország szakemberei az óvoda tizenegy csoportjának szakmai munkájába, mindennapi életébe.
- Ebben az évben a csoportsajátosságokra fókuszáltunk. Megmutattuk, hogyan érdemes megszervezi a foglalkozásokat, kialakítani a környezetet a különböző orientációjú óvodai csoportokban, legyen szó kézműves-, állatasszisztált- vagy sporttevékenységről, illetve mese- és drámafoglalkozásról. Célunk minden évben az, hogy szélesítsük az óvodapedagógusok látókörét és közösen gondolkodjunk arról, milyen újdonságokkal lehet színesíteni a sokszor már megszokottá, rutinná vált tevékenységeket, segítve ezzel mind a gyerekek, mind a velük foglalkozó szakemberek fejlődését – tájékoztatott Balogh Beáta intézményvezető.
A DE Gyakorló Óvodájának Szakmai Napjára több mint 70 óvodapedagógus érkezett. A rendezvényen a gyakorlati bemutatókon túl egy-egy szakmai előadás keretében megismerhették többek között a tevékenységközpontú tanulást és az egyéni fejlődést hangsúlyozó Lépésről lépésre program, valamint a Reggio-pedagógia lényegét, amely a gyermekek kíváncsiságát, kreativitását és együtt gondolkodását támogatja projektek, illetve közös felfedezések révén.
- Az óvodai nevelés minden gyermek számára közös, de az, hogy az óvoda milyen módszert, alternatív programot választ ehhez, nagyban függ az ott dolgozók személyiségétől. Számtalan kiváló módszer létezik, melyek mindegyikével megismerkedhetnek hallgatóink is a képzés során, de a cél mindig az, hogy a gyermeket a maga egyediségében támogassa a pedagógus, melyben a fókuszált figyelemnek ma már elengedhetetlen szerepe van – hangsúlyozta Gortka-Rákó Erzsébet, a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar dékánja.
A csoportbemutatókat és szakmai előadásokat követően a délutáni workshopon a DE Gyakorló Óvodájának Fejlesztő, Tehetség és Zöld Munkaközössége mutatta be a tehetséggondozó műhelyek tevékenységét és a fejlesztő munka lehetőségeit.
Sajtóközpont-TB