Műhelykonferencia a BTK-n

„Inkluzív pedagógia – érzékenyítés – lemorzsolódás prevenció” címmel rendezett tanácskozást kedden a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete.

A program célja, hogy bemutassák a fogyatékossággal élő tanulók, hallgatók pedagógiai támogatásának lehetőségeit.

- A mai rendezvény olyan rendkívül fontos témát tűzött napirendre, ami állandó, napi szintű kihívást jelent az érintettek számára – fogalmazott megnyitójában Csatár Péter. A Bölcsészettudományi Kar dékánhelyettese hangsúlyozta: a fogyatékossággal élők számára is létkérdés, hogy megfelelően hasznosítható tudás birtokába jussanak az iskolában, így az egyetemen is, de ennek eléréséhez szükségük van támogatásra.

- A BTK igyekszik támogatni a fogyatékkal élők oktatását, tanulását, fogyatékossági megbízott is segít a felmerülő problémák intézésében. Mindez azonban nem elegendő a napi gondok megoldásához. Ezért is fontos a mai műhelykonferencia, amely segít a megoldandó kihívások felvetésében – emelte ki a dékánhelyettes.



- Karácsony Sándor munkásságát szinte mindenki ismeri a jelenlévők közül, emlékét a róla elnevezett terem is őrzi az egyetemen, azonban kevesen tudják, hogy a legendás professzor az 1. világháborúban szerzett sérülései miatt élete végéig csak két mankó segítségével tudott járni – idézte fel a nagy elődöt Pusztai Gabriella. A Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet igazgatója kiemelte: Karácsony Sándor fogyatékossága ellenére teljes életet élt, megállta helyét egyetemi oktatóként, tudományos kutatóként és a kulturális élet jelentős szereplőjeként egyaránt.

- Amint példája mutatja, a tehetség utat tör magának, bizonyítva, hogy helyt tudunk állni a nehézségek ellenére is – tette hozzá az igazgató.


A rendezvényen középiskolai tanárok, szakirányú intézményben dolgozók és oktatáskutatók előadásai hangzottak el, valamint a program résztvevői kerekasztal-beszélgetés révén betekintést nyerhettek az oktatás mindennapi kihívásaiba is. Mindezt a „semmit rólunk nélkülünk” alapelv szerint, így az érintett tanulók is elmondhatták, ők hogyan érzékelik, mennyire támogató a társadalmi és intézményes környezet képzési- és karriercéljaik eléréshez.

Sajtóiroda - BZs