Innovatív élelmiszerek innovatív csomagolásban

Környezetkímélő, száz százalékban lebomló csomagolásban kerülhetnek a boltok polcaira a Debreceni Egyetemen kifejlesztett funkcionális élelmiszerek.

Jótékony hatású, egészséges termékek, amelyek tartósítószerek nélkül, környezetbarát csomagolóanyagban hosszú ideig eltarthatók – ezek előállítására kötött együttműködési megállapodást csütörtökön a Pharmapolis Innovatív Élelmiszeripari Klaszter és az Omnipack Első Magyar Csomagolástechnikai Klaszter.


- A Debreceni Egyetem koordinálásával 2008-ban magalapított élelmiszeripari klaszter keretében ma már hetven ipari szereplővel, valamint civil szervezetekkel működünk együtt annak érdekében, hogy új, innovatív termékek jelenjenek meg a piacon, illetve a létrejövő startup és spin-off vállalatok működési hatékonysága javuljon – hangsúlyozta Jávor András, a Pharmapolis Innovatív Élelmiszeripari Klaszter elnöke.

A csomagolástechnikai klaszterrel tervezett együttműködés kiterjed az élelmiszerek gyártására, csomagolására és forgalmazására is.

- Különleges területet képviselnek például a sous vide-technológiával: vákuumcsomagolásban, alacsony hőmérsékleten főzött hús- és gyümölcs termékeink vagy a speciálisan idősek számára kifejlesztett élelmiszereink – ismertette Prokisch József, az egyetemi klaszter ügyvezető igazgatója.

- Az innovatív élelmiszerekhez innovatív csomagolás szükséges. Nyolc éve elkezdett kutatás-fejlesztési tevékenységünk eredményeként elértük, hogy kukoricából és burgonyából száz százalékban lebomló csomagolóanyagokat gyártunk, ezek egy része ehető is – mondta Ugrin András, az Omnipack Első Magyar Csomagolástechnikai Klaszter elnöke.

- Nyugat-Európában már bevett gyakorlat, hogy a gyártók fenntartható, környezetkímélő anyagokat használnak. Ezek Magyarországon még nem elterjedtek, így versenyelőnyt jelenthetnek együttműködő tagjaink számára – tette hozzá a klaszter ügyvezető igazgatója, Polereczki Zsolt

A csomagolás ma már nemcsak technológiai elem, hanem információs pont is a vevők számára. Külső kommunikációs elemként kimondottan meghatározó, hiszen egy felmérés szerint a vásárlásról 97 százalékban a boltban döntünk.

 

Sajtóiroda – TH