A pályázati forrásból megvalósuló program célja a lemorzsolódás csökkentése, a tehetséges, de esetleg még nyelvi problémákkal küzdő magyar és külföldi hallgatók támogatása, összességében a felsőoktatás színvonalának fejlesztése.
A tavaszi programban 15 hallgató lát el tutori feladatokat, közülük többen részt vettek az előző félévek munkájában is. Két-három társuk tanulmányát segítik, elsősorban esszék és beadandók ellenőrzésével, emellett közreműködnek az EYE-ra, vagyis a nyelvi alapvizsgára történő felkészítésben is.
A teljes program online zajlik, az e-learning rendszer segítségével, a munkát az Angol-Amerikai Intézet két adjunktusa, Moise Gabriella és Mózes Dorottya koordinálja.
- Az előző két program tapasztalatait hasznosítva ebben a félévben markánsabban körvonalaztuk mindkét fél (tutor és a tutee/tutorált) lehetőségeit, kötelezettségeit, azaz igyekeztünk hangsúlyozni a kapcsolattartás és az elvárások teljesítésének módját – mondta a hirek.unideb.hu portálnak Moise Gabriella. Az Angol-Amerikai Intézet adjunktusa hangsúlyozta: a járványhelyzet miatt most nem nyílt lehetőség a tematika bővítésére, hiszen az online kapcsolattartás miatt elsősorban az írásbeli beadandó feladatok korrekciójára, átnézésére van lehetőség.
A tutori program jövő héttől indul, és a szemeszter végén zárul.
Bővebb információ: https://ieas.unideb.hu/
A IEAS Writing Center „A Debreceni Egyetem fejlesztése a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében" elnevezésű EFOP-3.4.3-16-2016-00021 pályázat keretében valósul meg.
Sajtóiroda - BZs