A nyelvvizsga-előkészítő kurzus az egyik legnépszerűbb kezdeményezés a karon. Évente két nyelvből összesen négy csoportban három hónapos intenzív kurzust indítottak, melynek célja a diplomához szükséges hiányzó nyelvvizsgára való felkészítés. Eddig a kurzusokat német és orosz nyelvből hirdették meg.
Emellett karrier tréning tanácsadást szerveztek, ahol a hallgatók megtanulhatják, milyen a jó önéletrajz és motivációs levél, hogy ezzel is segítség a munkavállalásukat. Az elmúlt hónapokban több új tananyagot is fejlesztettek a karon.
- 2018-ban kezdődött a magyar és angol nyelvű tananyagok kidolgozása. Ezek legfőbb célja a csoportmunka támogatása, learning by doing, esettanulmányok kidolgozása. Az új tananyagok egy részének segítségével pilot képzéseket indítunk az egyetem más karain tanuló hallgatóknak, hogy bővíthessék gazdasági ismereteiket- ismertette Becsky-Nagy Patrícia, a kar docense.
Évente egyszer megszervezik a diplomadolgozat módszertan-, a tanulásmódszertan-, illetve az adatgyűjtés módszertan tréninget, amelyek a hallgatók eredményességének javítását célozzák, a lemorzsolódás okait szűntetik meg, illetve elősegítik a gyakorlatorientált oktatás megvalósulását.
Egy további terület a fiatal oktatók idegen nyelvű oktatói képességeit támogató pedagógiai módszereket is magába foglaló kurzus indítása, amely első sorban angol nyelven valósul meg.
- A projekt célja az idegen nyelvű tananyagok kifejlesztése, az idegen nyelvű képzésekhez szükséges hiányzó kompetenciák fejlesztése keretében az oktatóknak szóló idegennyelvi kurzusok lebonyolítása és a kurzusok tapasztalatai alapján az idegen nyelvű képzési tartalmak továbbfejlesztése- hangsúlyozta Becsky-Nagy Patrícia.
A legnagyobb bukási arányú tantárgyakból pedig korrepetációs kurzust indítottak, amely az igényekhez igazodva, félévente ismétlődik. A programokat az oktatói tapasztalatok, a statisztikák, és a felmérések alapján indították, hogy a debreceni gazdaságtudományi felsőoktatás minőségét javítani tudják és a lemorzsolódást minimálisra csökkentsék, úgy, hogy ne sérüljenek a minőségi követelmények.
- Jelenleg is tart a projekt résztvevőinek megkérdezése, hogy hasznos volt-e számukra a szolgáltatás, illetve gyűjtjük a statisztikai adatokat a lemorzsolódással kapcsolatosan. Bízunk abban, hogy a számaink pozitívak lesznek, de egyelőre nincs elegendő mérhető adatunk ahhoz, hogy általánosítható következtetéseket vonhassunk le. Azt viszont tapasztaljuk, hogy a nagyon nagy az érdeklődés, sokan vettek részt többek között a korrepetációs-, és a nyelvvizsgára felkészítő kurzusokon – mondta a GTK docense.
A fejlesztéseket a 2017-ben indult EFOP-3.4.3-16-2016-00021 A Debreceni Egyetem fejlesztése a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében című projekt keretében végezték el.
A program folytatódik. A karon a tervek szerin elindul egy esélyegyenlőséget támogató ösztöndíjprogram is a rászoruló hallgatók támogatására.
Sajtóiroda - CzA