Európa legjobbjai közt az oktatásban

Elsőként került fel, és rögtön dobogós lett a hazai intézmények között a Debreceni Egyetem a Times Higher Education oktatási kiválóság alapján készített Europe Teaching Rankings 2019 listáján. A rangsor 18 európai ország 258 felsőoktatási intézményét vizsgálta.

A legjobb európai egyetemek között kapott helyet az oktatás kiválóságát tekintve a Debreceni Egyetem a brit Times Higher Education Europe Teaching Rankings 2019 rangsorán. A THE listája – amelyik második alkalommal jelenik meg – az első nemzetközi egyetemi rangsor, amely kizárólag a tanításra és a tanulásra összpontosít az erőforrások, az elkötelezettség, az eredmények és a környezet vizsgálatával.

A Europe Teaching Rankings 14 indikátor mentén értékeli az intézmények oktatási kiválóságát, többek között: a diákok igényeinek figyelembevétele, az intézmény erőforrásainak mértéke, hírneve, a végzési arány, a munka világában hasznosítható kompetenciák megszerzésének lehetősége, oktatási és tanulási környezet, a képzés inkluzivitása, valamint az intézmény nemzetközisége alapján.

A Debreceni Egyetem a 151-200. hely között végzett, megelőzve az ELTE-t. A DE a legtöbb pontot az „elkötelezettség” kategóriában kapta, amely a hallgatók ajánlásait, az oktatásba történő bevonásukat, elköteleződésüket és a munkaerőpiaci kapcsolataikat értékeli. Hazai intézmények közül még a Semmelweis Egyetem és a Szent István Egyetem került fel a listára. A rangsor élén a University of Oxford, a University of Cambridge és a University of Navarra végzett.

- Nagyszerű eredmény, hogy a Debreceni Egyetemet az oktatási kiválóság tekintetében is a legjobb európai egyetemek között tartják számon. Ez méltón tükrözi az intézmény törekvését, hogy a hazai diákok és a külföldről érkezők számára is a legmagasabb szintű, versenyképes tudást, nemzetközileg is elismert diplomát nyújtson – mondta el a hirek.unideb.hu-nak a rangsor nyilvánosságra hozása kapcsán Pintér Ákos, a Debreceni Egyetem általános rektorhelyettese.

A rangsor készítéséhez az adatok egy részét az intézmények szolgáltatták, de felhasználtak hallgatók számára kiküldött kérdőíveket és akadémikusok véleményét vizsgáló kérdőíveket, valamint az Elsevier által biztosított bibliometriai adatokat is.

A listára az EGT és az Európai Felsőoktatási Térség teljesjogú tagországainak azon intézményei kerülhettek, amelyek akkreditált alap- és/vagy mesterképzéseket indítanak, több tématerületen is oktatnak, és legalább 3000 diákjuk van alapképzési szinten.

Sajtóiroda - TPL