Buborékban a művészet

A művészettel nevelés jó gyakorlatait mutatták be azon a szakmai konferencián, melyet második alkalommal szervezett meg a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kara. A pénteki eseményen hét szakcsoport ismertette tevékenységét, szakmai tapasztalatait.

A hajdúböszörményi kar legújabb és egyik legérdekesebb oktató-nevelő helyisége, a Buborék játszóház és alkotóműhely adott otthont a II. Művészetpedagógiai műhelyek című konferenciának. A különleges helyszínnek köszönhetően a szakmai találkozó terének ki- és átalakítása is a művészettel nevelés korszerű szemléletével összhangban történt.

A szervező DE GYGYK Kommunikáció, Irodalom, Dráma Tanszéke a művészettel és kultúrával foglalkozó tudományos, művészeti vagy művészetpedagógiai műhelyek, kutató- és szakcsoportok képviselőit invitálta a tanácskozásra, hogy bemutassák tevékenységüket, kutatásukat, szemléletüket. Az esemény egyik fontos célkitűzése volt, hogy az olykor izoláltan működő alkotóközösségek megismerjék egymást, ösztönözve ezzel a közös gondolkodást, az eredmények szintetizálását és a hatékony együttműködéseket. 

A konferencián a debreceni Medgyessy Ferenc Gimnázium, Szakgimnázium és Technikumból, a Miskolci Egyetemről, az Eötvös Lóránd Tudományegyetemről, az Ifjúsági és Gyermekirodalmi Centrumból, a Hagyományok Házából, a Károli Gáspár Református Egyetemről, valamint a házigazda Debreceni Egyetemről érkezett szakcsoportok mutatták be működésüket, jövőre irányuló terveiket. Délután pedig három, gyakorlati jellegű program során lehetőség volt megismerni és kipróbálni jó gyakorlatokat, saját élményű, cselekedtető módszereket, projekteket.


A tanácskozás kísérőrendezvénye volt A teljesség harmóniája III. – A komplex művészeti nevelés módszertani lehetőségei című kötetet bemutatása. A szerzőkkel, Erdős Imrénével, Gesztelyi Herminával, Hovánszki Jánosnéval, Láposi Terkával, Lévai Emesével és Tamásné Dsupin Borbálával a kötet szakmai lektora, Kádár Annamária beszélgetett.

Sajtóközpont-TB