A kari és intézeti forrásból megvalósuló program célja a lemorzsolódás csökkentése, a tehetséges, de esetleg még nyelvi problémákkal küzdő magyar és külföldi hallgatók támogatása, a felsőoktatás színvonalának fejlesztése.
Az őszi félévben 13 hallgató látott el tutori feladatokat, akik speciális felkészítésben részesültek. Közülük többen már részt vettek az előző félévek munkájában is, melynek során két-három társuk tanulmányait segítették, elsősorban esszék és beadandók ellenőrzésével, emellett közreműködtek az EYE-ra, vagyis a nyelvi alapvizsgára történő felkészítésben is.
A teljes program online zajlik, az e-learning rendszer segítségével, a munkát ebben a félévben az Angol-Amerikai Intézet két oktatója, Moise Gabriella adjunktus és Lénárt-Muszka Zsuzsanna tanársegéd koordinálja.
- Nagy örömünkre szolgál, hogy a Writing Center hagyománnyá vált az Angol-Amerikai Intézetben – mondta a hirek.unideb.hu portálnak Lénárt-Muszka Zsuzsanna. A koordinátor hangsúlyozta: fontos cél a lemorzsolódás mellett a hallgatók közötti interkulturális kapcsolatok erősítése: a programban nemcsak magyar, hanem többek között marokkói, kirgiz és orosz hallgatók is részt vettek.
- Az úgynevezett peer-to-peer jellegű mentorprogram, azaz amikor kortársak adnak egymásnak szakmai támogatást, szerintem mindig hozzáadott értéket és lehetőséget képvisel az oktatók által nyújtott tudástartalmakon túl. Egyszerre járul hozzá a hallgatói közösségek kialakulásához, fenntartásához és ennek köszönhetően talán azok is könnyebben fogadják el a segítséget, akik egyébként nem mernének másokhoz fordulni támogatásért. Az jelenti a legkézzelfoghatóbb visszaigazolást számunkra, ha a hallgatók évről-évre és több munkájukkal is visszatérően fordulnak a Writing Centerhez – foglalta össze a kezdeményezés előnyeit Moise Gabriella.
Az Angol-Amerikai Intézet Writing Center programja a tavaszi félévben is várja az angol szakos hallgatók jelentkezését.
Bővebb információ: https://ieas.unideb.hu/en/writing-center
Sajtóközpont - BZs