Tudománynapi Konferencia a hajdúböszörményi karon

A hallgatók legfrissebb kutatásai is előtérbe kerültek a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar Tudomány Napja alkalmából rendezett konferenciáján. A XXXVIII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia kari fordulójával egybekötött rendezvényen a GYGYK kutatóinak legújabb eredményei mellett az Ostravai Egyetem tevékenységét is megismerhették a résztvevők. Az eseményen átadták az EKÖP, a Nemzeti Felsőoktatási és a Gólya Ösztöndíjakat is.

Milyen hatása van a diákok grammatikai fejlettségének alakulására a kormányrendelet által korlátozott mobilhasználat? Milyen sajátosságok figyelhetők meg a dadogással élő személyek hangos olvasása során? Többek között ilyen kérdésekkel foglalkoznak a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar hallgatóinak legújabb kutatásai, melyek eredményeit kedden, a XXXVIII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia kari fordulóján mutatták be a leendő szakemberek. Az eseményt a DE GYGYK Tudománynapi Konferencia keretében rendezték meg. 

- A helyzetünk különleges ezen a karon, mert a pedagógiai kutatás a jövő alakításának egyik legnemesebb eszköze. Ennek a területnek a tudományos eredményei nem csupán új ismereteket hoznak, hanem hozzájárulnak ahhoz is, hogy egy sokkal emberibb, érzékenyebb és a társadalom igényeire reagáló válaszokat adjanak. A kutatók mindig hidat képeznek a jelen kérdései és a jövő válaszai között, és ez a mi hivatásunk, a felelősségünk és kiváltságunk is egyben ezen a karon – hangsúlyozta megnyitó beszédében a DE GYGYK dékánja. 

Gortka-Rákó Erzsébet hozzátette: a hajdúböszörményi kar abban is különleges, hogy elsősorban az alkalmazott kutatás, a pedagógiai gyakorlat felé fókuszál. Erre a tudásra pedig most van a legnagyobb szükség, hiszen a jelenlegi változó világban újabb és újabb kihívásoknak kell a pedagógusoknak megfelelni. Ennek fényében szervezte meg a DE GYGYK a Tudománynapi Konferenciát is. 

Az esemény nyitóelőadását Pusztai Gabriella, a Debreceni Egyetem BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet igazgatója tartotta arról, hogyan lehet a pedagógiai kutatásra pedagógiai fejlesztést építeni. Majd Bohdana Richterová, az Ostravai Egyetem Szociálpedagógia Tanszékének vezetője mutatta be az intézményükben zajló pedagógiai punkát. A DE GYGYK képviseletében Fenyő Imre egyetemi docens ismertette a Gyermeknevelési Tanszéken zajló koragyermekkori kutatásokat. 

Az esemény részeként a kar legtehetségesebb hallgatóinak ösztöndíjakat is átadtak. Az Egyetemi Kutatói Ösztöndíj Program pályázatán Kovács Boglárka munkáját ismerték el, aki Nemzeti Felsőoktatási Ösztöndíjat is átvehetett. Csakúgy, mint Frájter Dzsenifer és Csapi Loréna. A Gólya Ösztöndíjat pedig Béres Réka, Boros Boglárka, Pádár Szonja, Nagy-Szabó Andrea, Szőlősi Enikő, Szőke Tekla, Szekeres Dalma, Pénzes-Hüse Dóra, Horváth Marianna Linett, László Petra Fruzsina, Szentirmai Eszter és Szabó-Filep Nikoletta érdemelte ki. 


Sajtóközpont-TB
Last update: 2025. 11. 20. 09:11