A designvásár már délelőtt elkezdődött, az első Debreceni Divatfesztiválon megismert már-kákkal is találkozhattak az érdeklődők. A Müskinn márka workshop-ján a MODEM molinóiból lehetett használati tárgyakat gyártani a márka termékeire jellemző igényességgel.
A kerekasztal-beszélgetés kifejezetten az egyetemi hallgatókat célozta meg: bemutatta, hogy mire számíthatnak a divat- és dizájn-szerktorban elhelyezkedő pályakezdők. A záróprogram helyszíne a Zöld Kilincs kávézó volt, ahol Lengyel Zsanett, egykori kommunikáció szakos hall-gató, designmenedzser beszélgetett Dombóvári Judit divatfotóssal, Éliás Dávid tervezővel, Kárpáti Krisztina közkapcsolati szakemberrel, Sziládi Noémi és Tóth Eszter tervezőkkel, vala-mint Zahorján Ivett újságíróval. Mint a beszélgetés során kiderült, a divatszektor a karriertervezés második, vagy éppen harmadik fázisában merült fel alternatívaként: volt, aki a magyar szak elvégzése után döntött úgy, szabadúszó lesz, majd végül megalapította a Rebelmedia ügynökségét, valamint a Rebellive blogot. Egy másik résztvevő viselkedésbiológusként kezdte, majd egy éles váltást követően stylistnak tanult. Bemutatkozott egy építészhallgató is, aki táskákat tervez. A Müskinn-lányok viszont tudatosan készültek a tervezői pályára, hiszen mindketten a MOME hallgatói voltak. Mindannyian kiemelték, hogy a szektorra jellemző szabadúszó életmód szabadságot ad, ugyanakkor meg kell tanulni hatékonyan dolgozni, amelyhez elengedhetetlen a megfelelő időmenedzsment. A kreatív szakmáról álmodozóknak azt tanácsolták, merjenek gyakornoki lehetőségekre pályázni, minél több területen tapasztalatot szerezni, keressék az új impulzusokat, inspirálódjanak különböző közösségi média felületekről, és – nem utolsó sorban – olvassanak sokat.
A szervezők célja, hogy a divat és dizájn iránti érdeklődés Debrecenben megerősödjön, tuda-tosabbá váljon. A tavaszi Fashion Festival Debrecen Divatfesztivál és a mostani Debrecen Design Hét egy többévesre tervezett programsorozat első állomása volt.
Lengyel Emese, kommunikáció szakos hallgató