A Debreceni Egyetem Egészségtudományi Kar koordinálta INDEHEP projekt célja a Covid-helyzet miatti kihívások által felgyorsult innovatív oktatási folyamatok beépítése volt az egészségtudományok tananyagfejlesztéseibe és képzéseibe.
Szakál Zoltán projektvezető, a Debreceni Egyetem Egészségtudományi Kar egyetemi docense a program zárókonferenciáján kiemelte, hogy a Debreceni Egyetem számára fontosak a nemzetközi kapcsolatok, az INDEHEP projekt révén szorosabb szakmai együttműködések alakultak ki a határon túli felsőoktatási intézményekkel.
- Olyan célokat fogalmaztunk meg, melyek a partnerintézményeknek is javára váltak. A Covid-helyzet sok hiányosságra rávilágított, ebből kiindulva jövőbemutató, innovatív megoldásokat kerestünk annak érdekében, hogy a meglévő e-rendszereket innovatív alapon fejlesszük tovább és azokat hatékonyan alkalmazhassuk a felsőoktatásban – tette hozzá a projektvezető.
Jávorné Erdei Renáta, az ETK oktatási dékánhelyettese hangsúlyozta: a karon már évek óta alkalmazzák az e-learning rendszereket, így az Egészségtudományi Kar ezeknek a tapasztalatoknak a megosztása és az eddigi eredmények fejlesztése érdekében csatlakozott konzorciumvezetőként a programhoz.
- Karunk szakemberei részletesebben megismerhették a rendelkezésre álló lehetőségeket, egyre többen kezdték el beépíteni oktatási tevékenységükbe az innovatív digitális tartalmakat. A projekt ennek a szemléletnek a szélesítésében jelentett nagy segítséget. Olyan kapcsolatok fejlődtek tovább, melyek eredményeképpen még több területen történhetnek újítások az egészégtudományi képzésekben – fogalmazott a dékánhelyettes.
A program során az egészségügy, a pedagógia, a digitális oktatás, valamint az integrált e-learning és e-oktatási rendszerek területén tartottak szakmai tréningeket, melyeken a négy felsőoktatási intézmény szakemberei tettek ajánlásokat az innovatív digitális oktatásfejlesztésre. A Sapientia Egyetem, az Eperjesi Egyetem és a Selye János Egyetem képviselői kiemelték: hasznos tapasztalatokat szereztek a digitális tananyagfejlesztés területén, határon átívelő kollaborációk valósultak meg, valamint szemlélet- és tudásbővítést értek el a hallgatók és az oktatók körében.
A szakmai munka eredményeként a konzorcium egy 400 oldalas tudományos ismeretterjesztő és módszertani ajánló elektronikus kézikönyvet készített, valamint az e-handbook fejlesztése során szerzett tapasztalatok alapján angol és magyar nyelvű animációs rövidfilmet készítettek, ebben vizuálisan is megjelennek a szakmai tréningek eredményei, a konzorcium ajánlásai. Mindemellett egy E-Twinning közös koordinálású szabadon választható e-kurzus fejlesztése is megtörtént az egészségszociológia, az egészségpedagógia, az infokommunikáció, a drog- és alkoholprevenció területén. Összességében nyolc tantárgy fejlesztése történt meg a Moodle e-learning keretrendszerben.
Az INDEHEP projekt hivatalosan az év végén zárul, a tervek között szerepel még egy e-twinning közös konzultáció szervezése az összes részt vevő egyetem hallgatói számára, akik így tájékozódhatnak majd a Moodle és a mesterséges intelligencia innovatív digitális oktatásfejlesztésben rejlő lehetőségeiről is.
Sajtóközpont - BZ
Az egészségtudományok területén innovatív digitális tananyagfejlesztésben, az e-learning rendszerek széleskörű használatának segítésében vett részt egy nemzetközi program keretében a Debreceni Egyetem Egészségtudományi Kara, a Sapientia Egyetem, az Eperjesi Egyetem, a Selye János Egyetem és a Magyar Digitális Oktatásért Egyesület. A projektben egy összefoglaló e-kézikönyv és animációs film készült, valamint új e-kurzusok alapjait is lerakták a szakemberek.