Gyakorlatban is megállják a helyüket

A debreceni buszközlekedés üzemeltetésében, az új gyártóegység létesítésében, a járműfejlesztés és -tervezésben, valamint a cég folyamatirányításában is közreműködnek azok a debreceni mérnökhallgatók, akik az InterTan-ker Zrt. kísérleti képzésében vesznek részt.

- Bölcs döntésnek bizonyult, hogy a Debreceni Egyetem – felismerve a műszaki szakemberek iránt folyamatosan növekvő igényeket – 2016-ban Műszaki-Informatikai Kabinetet hozott létre a műszaki és informatikai képzések fejlesztésének támogatására. Azóta számos nemzetközi iparvállalat választotta új egységének színhelyéül Debrecent, és ezeknek a cégeknek a legfejlettebb ipari eljárásokat, a napjaikban zajló negyedik ipari forradalomban, az Ipar 4.0-ban megjelenő technológiákat ismerő szakemberekre van szüksége – fejtette ki Pintér Ákos rektorhelyettes az egyetem és az InterTan-Ker Zrt. stratégiai együttműködéséről tartott szerdai sajtótájékoztatón a Debreceni Egyetemen.

Az intézmény mérnöki képzéseinek fejlesztését koordináló rektorhelyettes felidézte, hogy a vállalat, az egyetem és a város idén márciusban kötött háromoldalú stratégiai keretszerződést.

- Ahhoz, hogy az együttműködés valódi partnerség legyen, kölcsönösen előnyös kapcsolatot kell teremteni. Mi a partnercég elvárásainak megfelelő tudással rendelkező szakembereket bocsájtunk rendelkezésükre, ugyanakkor ehhez szükségünk van az ipari partner tapasztalataira és tudására a gyártási folyamatból. A szép reménnyel kecsegtető kapcsolat első bizonyítékai azok a hallgatók, akik részt vesznek a cég kísérleti képzésében, és néhányuk szeptembertől már a vállalat munkavállalójaként folytatja tanulmányait a Műszaki Kar mesterképzéseinek valamelyikén – hangsúlyozta Pintér Ákos.

A rektorhelyettes hozzátette: a Műszaki Kar duális gépészmérnök képzése több ipari partnerrel is hatékonyan működik együtt, így az InterTan-Ker Zrt. igényeihez való igazítás után a járműipari vállalattal is elkezdődhet a közös oktatás.

Kossa György, az az InterTan-Ker Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint a legfontosabb, hogy a fiatal mérnökök vállalati környezetben sajátítsák el a projektszemléletű munkavégzést.

- A márciusi megállapodás nyomán egy kiválasztott mérnökhallgatói csapat számára kísérleti képzést indítottunk a tavaly decemberben átadott járműfejlesztéssel, -gyártással foglalkozó oktatási és fejlesztési központunkban. Ennek keretében, különböző projektek mentén olyan gyakorlati tudással tudjuk felvértezni őket, amelyet az egyetem nem tud megadni. Azt vállaltuk, hogy évente átlagosan 10-20 mérnökhallgatónak nyújtunk speciális, a járműfejlesztést és -tervezést, valamint az üzemeltetést érintő képzéseket – tájékoztatott Kossa György.

Az oktatásban résztvevő hallgatókat projektfeladatok csoportos megoldásával, mintegy 150 jelentkező közül választották ki. A képzés két fő iránya az üzemeltetés, valamint a gyártástechnológia és járműfejlesztés volt.

- A debreceni buszközlekedés üzemeltetése, új gyártóegység létesítése, új gyártási robottechnológia bevezetése, szerszámtervezés, üzemeltetés, gyártástámogató mérnöktevékenység és a vállalati folyamatirányítás – jól látható módon egymásra épülnek azok a témák, amelyekkel a hallgatók a szakdolgozatukban foglalkoznak. Pályájuk során vállalati környezetben is ezekkel a területekkel fognak majd találkozni, ha bármelyik járműgyártóhoz, -üzemeltetőhöz mennek dolgozni. Ez a képzési forma jó alapot jelent a duális képzéshez – bizakodott Kossa György.


A sajtótájékoztatón résztvevő öt hallgató közül ketten, Lovadi Gyula Dávid gépészmérnök és Gyüre Csaba műszaki menedzser már a cég alkalmazottai, ők levelező formában folytatják mesterképzésüket a Műszaki Karon, míg a többi mérnökhallgató, Kocsel György Ádám gépészmérnök, Szabó Zsolt gépészmérnök és Tóth Richárd Norbert gépészmérnök tanulmányi szerződéses formában vesz részt az InterTan-Ker Zrt. tevékenységében.

Sajtóiroda - TPL