OTDK sikerek Szombathelyen

Az Eötvös Loránd Tudományegyetem szombathelyi Savaria Egyetemi Központja adott otthont április 22-24. között az Országos Tudományos Diákköri Konferencia (OTDK) Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekciójának. Az eseményen a Debreceni Egyetemet (DE) a Bölcsészettudományi Kar (BTK) 35, valamint a Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar (GYGYK) 4 hallgatója képviselte.

A Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekció résztvevőinek száma meghaladta az ötszázat.

A DE BTK 35 indulója közül 23-an értek el sikert, négy első, öt második és négy harmadik helyezést nyertek, emellett kimagaslóan magas számú, tíz különdíjat is elhoztak a tudományos versenyről.

1.helyezés

Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet

  • Nagy Noémi: „Társadalmi innovációk a környezeti nevelés területén Európában (témavezető: Márkus Edina), Andragógia II. tagozat
  • Fekete Dorottya: „Reziliens pedagógusok értékrendje” (témavezető: Ceglédi Tímea), Nevelés és oktatás szociológiai kérdései I. tagozat

Pszichológiai Intézet

  • Tóth Beatrix: „Szüleink álmainkban is kísértenek? – az alvás, a megtapasztalt szülői bánásmód és a kötődés kapcsolata” (témavezető: Kató Szabolcs), Alkalmazott pszichológia I., Családi rendszerek pszichológiája tagozat
  • Gaál Emese Réka: „A pszichológusok öngyilkossággal kapcsolatos attitűdjei, ismeretei és tapasztalatai a kényszeres segítéssel és a kiégéssel összefüggésben” (témavezető: Kató Szabolcs), Alkalmazott pszichológia I. tagozat

2. helyezés

Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet

  • Farkas Rebeka: „Kulturális központok célcsoportelérése: Agorák a közösségi művelődés szolgálatába” (Juhász Erika), Andragógia I. tagozat
  • Kota Dominika, Sebők Lajos, Szabó Tamara: „Debreceni egyetemisták kulturális érdeklődése, intézménylátogatási szokásai” (témavezető: Márkus Edina), Andragógia II. tagozat
  • Bodnár Dániel: „Tartozni valahova és együtt fejlődni: A szakmai közösségek szerepe magyarországi tudományegyetemek tanárképzésében” (témavezető: Csók Cintia), Nevelés és oktatás szociológiai kérdései I. tagozat
  • Kas Dorka: „Támogató vagy túlbuzgó szülők?!” A helikopterszülői magatartás és a szülői bevonódás kérdéskörének vizsgálata (témavezető: Enterszné Kocsis Zsófia), Nevelés és oktatás szociológiai kérdései II. tagozat

Pszichológiai Intézet

  • Kocsner Oszkár Csaba: „Nem a világ lett rosszabb, a hírszolgáltatás lett jobb”, avagy a doomscrolling, rumináció és a közösségi médiahasználati szokások vizsgálata” (témavezető: Kató Szabolcs), Szociálpszichológia I. tagozat

 

3.helyezés

Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet

  • Biró Barbara: „Nyelvi szakadék a 21. században? Hátrányos helyzetű településen élő óvodások nyelvhasználata Bernstein nyelvi kódok elmélete alapján” (témavezető: Ceglédi Tímea), Nevelés és oktatás szociológiai kérdései II. tagozat

Pszichológiai Intézet

  • Magyari Lilla Dóra: „A zene varázsa? - Középiskolás diákok énhatékonyságának, önértékelésének, szorongásának és megküzdési módjainak vizsgálata a zenetanulás jótékony hatásainak tükrében” (témavezető: Páskuné Kiss Judit), Pedagógiai pszichológia tagozat
  • Nagy Zsófia: „A STEM pályákat érintő nemi sztereotípiák vizsgálata gimnazisták körében” (témavezető: Molnárné Kovács Judit), Alkalmazott pszichológia II. tagozat
  • Gál Lili Tícia: „Szubjektív jóllét kapcsolata az Instagram (közösségi média) használat módjával és motivációjával” (témavezető: Kegyes Lilla), Szociálpszichológia I. tagozat

 

Különdíj

Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet

  • Sebők Lajos: „A szociometria és kultúra kapcsolatának vizsgálata egy ifjúsági csoport esetpéldáján keresztül” (témavezető: Máté-Szabó Barbara)
  • Szatmári Eszter: „Színházba járási szokások és a Déryné program vizsgálata Összehasonlító kutatás a Tokaj Fesztiválkatlan és a veresegyházi Mézesvölgyi Nyár látogatói körében a 2023-as szezonban” (témavezető: Fintor Gábor)
  • Veress Dorina: „A közművelődési célú intézmények és szervezetek kommunikációja Nagyrábén” (témavezető: Márkus Edina)
  • Berecz Réka: „Magasan kvalifikált nők szakmai és magánéleti pályája” (témavezető: Engler Ágnes)
  • Csajkos Balázs János: „A szociokulturális és digitális háttértényezők szerepe a tanulmányi eredményességben. Összehasonlító vizsgálat három ország tanulói körében a PISA 2022 mérés háttérkérdőíve alapján” (témavezető: Kovács-Nagy Klára)
  • Csák Zsolt: „Az apák és anyák iskolai bevonódása az iskola szerepét is figyelembe véve egy nagymintás regionális kutatás tükrében” (témavezető: Fényes Hajnalka)
  • Fekete Dorottya: „Reziliens pedagógusok értékrendje” (témavezető: Ceglédi Tímea)

Pszichológiai Intézet

  • Kóródi Luca: „Férfiak nemi szerepekkel kapcsolatos vélekedésének összehasonlítása a stresszkezelésük, megküzdési stílusuk, segítségkérő viselkedésük és generációs csoporthoz való tartozásuk mentén” (témavezető: Kató Szabolcs), Alkalmazott pszichológia. I.
  • Hermanovszky Laura: „Reprodukciós traumával összefüggő gyermekvállalás jellegzetességei”, (témavezető: Almássy Zsuzsanna), Reproduktív egészségpszichológia tagozat
  • Gulyás Miklós Zalán: „Debreceni élet külföldi hallgatóként: Akkulturáció, adaptáció és mentális jóllét a Debreceni Egyetem nemzetközi diákjai körében”, (témavezető: Balázs Katalin), Szociálpszichológia III. tagozat

 

A szekcióban a GYGYK hallgatói is megmérettették magukat: Berke Júlia Virág „Digitális eszközhasználati tapasztalatok bölcsődés korú gyermekek körében”, Gyulai Ilona „Apaszerepek alakulása a sajátos nevelési igényű gyermekeket nevelő családokban”, Kovács Boglárka „Barátság, szerelem és párkapcsolat a tanulásban akadályozott és az értelmileg akadályozott fiatalok élettapasztalatainak tükrében”, Szabó Éva pedig „Az Ovi-Sport Program vizsgálata néhány debreceni óvodában” címmel tartott előadást.

Sajtóközpont - BZs