A DE doktorandusz hallgatói a tapasztalt, nemzetközi hírű szakembertől első kézből szerezhetik meg azokat az ismereteket, melyek tudományos pályájukat erősíthetik. A mesterkurzus során választ kaphatnak olyan kérdésekre, mint például hogyan lehet piacra vinni a kutatási eredményeket, hogyan sajátíthatók el a gazdasági hasznosuláshoz szükséges kommunikációs készségek, hogyan jöhet létre egy ötletből sikeres startup.
Az egyetemi kiválóságoknak Gémesi Zsolt első alkalommal az úgynevezett „Pathfinder program” keretében arról is beszélt, milyen a jó pitch, azaz a kutatási témák megfelelő verbális bemutatása, valamint a tudományos munka köré építhető 1Pager, azaz a kutatási eredmények bemutatása és gyakorlati alkalmazása egy oldalban, befektetők számára.
- Az egyik cél az, hogy a fiatalok megismerjék: a gondolkodásmód és a problémamegoldó képességek, a tanulási és a kutatási módszerek hogyan segítik az innovációt és mennyiben járulnak hozzá a társadalmi problémák megoldásához. A fejlesztés helyes irányának meghatározásában a személyes tapasztalatszerzés a legfontosabb feltétel, a piac- és versenytárselemzés, a piacra lépési lehetőségek kiaknázása elkerülhetetlen. A siker titka a rövid, egyszerű és emlékezetes megfogalmazás, a Pitch lényege, hogy felkeltsük a befektető figyelmét és hatással legyen rá a téma – tette hozzá a szakember.
Mint mondta: az elkötelezettség az üzleti modellnél is meghatározóbb, a befektetőket a hitelesség, az érzelmi őszinteség, a magabiztosság és a hozzáértés győzi meg legjobban. A startupok megmaradásának feltétele az, hogy az alapítók már az elején meghatározzák a motivációt jelentő célokat, valamint azt, hogy az adott problémának milyen társadalmi vagy erkölcsi értéke van, mely a sikeres startup valódi fokmérője.
- Érdemes tudni, hogy miként épül fel a piac, és az adott kutatás mennyiben új a jelenleg elérhető eredményekhez, előzményekhez képest. A piacelemzés, a bevételtermelést elősegítő üzleti modell felépítésével is tisztában kell lenniük a fiatal innovátoroknak, és rendelkezniük kell egy piacra lépési stratégiával, amivel aztán a befektetőknek minden mérföldkövet be lehet mutatni a prototípus-stádium eléréséig – hangsúlyozta Gémesi Zsolt. A kurzus vezetője megjegyezte, hogy a jó startuphoz értékteremtő ötlet, kockázattűrő képesség, jól skálázható üzleti modell kell, ez az átmeneti vállalkozási modell aztán az innováció többszintű megvalósulásához vezethet.
A tudományhasznosítási mesterkurzuson azok a doktoranduszok vehetnek részt, akik a GTIDEA Kiválósági PhD Ösztöndíját elnyerték. A pályázatot ebben a tanévben is kiírta az alapítvány, benyújtási határideje 2024. április 30. További információk és az online pályázati felület elérhető az alábbi címen: https://gtidea.hu/osztondijak
Sajtóközpont - BZ
A vállalkozási és innovációs ismeretek bővítését, a kutatáshasznosítást, a kutatási eredmények piacra kerülését segítő mesterkurzuson vehetnek részt az elkövetkező hetekben a Debreceni Egyetem és a Gróf Tisza István Debreceni Egyetemért Alapítvány Kiválósági PhD-ösztöndíjas doktorandusz hallgatói. Rektori kezdeményezésre Gémesi Zsolt innovációs szakember vezetésével öt alkalommal fejleszthetik ismereteiket annak érdekében, hogy tudományos eredményeiket a jövőben a társadalom szolgálatába állíthassák.