Gortka-Rákó Erzsébet főiskolai tanárt, a Szociálpedagógia Tanszék vezetőjét bízta meg Szilvássy Zoltán rektor a Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar (GYGYK) dékáni feladatainak ellátásával, kinevezése három évre szól.
- A tantervi hálók átdolgozásával és a munkaerőpiaci szereplők bevonásával újulnak meg a kar alapképzései. A meghatározó pedagógiai képzés mellett a gyógypedagógiai szak továbbfejlesztését tervezzük. A munkáltatók közvetlen visszajelzéseit figyelembe véve alakítjuk az oktatási portfóliót. A gyermeknevelés és a gyógypedagógia területe számos kiaknázatlan lehetőséget rejt. Több hiánypótló képzés beindítása szerepel a terveink között – hangsúlyozta Gortka-Rákó Erzsébet a hajdúböszörményi kar most kinevezett vezetője.
A kar következő éveit a nemzetköziesítés határozza meg, az elmúlt évek munkája már megalapozta a nyitás lehetőségét.
- A képzési trendeket követve, az angol nyelvű óvodapedagógus oktatás beindítása a következő lépése a folyamatnak. A határon túli képzések megvalósítása, a partner nagyváradi Partiumi Keresztény Egyetemmel, a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskolával továbbá a krakkói II. János Pál Pápai Egyetemmel közös kutatások, konferenciák és pályázatok is a nemzetközi megjelenést célozzák – sorolta a dékán.
Az új vezető befogadó felsőoktatási intézményi modellt képzel el, ugyanis a GYGYK hallgatói között számos hátrányos helyzetű diák van.
- Az intézmény kiemelt feladatának tartja ezeknek a fiataloknak a segítését, mentorálását és lemorzsolódásuk megakadályozását. A 2012 óta működő Lippai Balázs Roma Szakkollégium munkájának jelentősége ebben vitathatatlan – jelentette ki Gortka-Rákó Erzsébet.
A pedagógusképzés mellett a társadalomtudományi szakok is bekapcsolódnak a nemzetközi kutatásokba.
- Az elmúlt időszak sok kihívás elé állította a pedagógusokat. A gyakorlat most megelőzte az elméleti tudást. A járványügyi veszélyhelyzet alatt szerzett tapasztalatok feldolgozása megkezdődött, ezek eredményeit a kutatások területén felhasználjuk – mondta a dékán.
A kar régióban, a pedagógusképzés területén betöltött szerepének erősítése mellett a hallgatói létszám növelése alapfeladat.
- A szakirányú továbbképzések területén kiemelt az intézmény képzési palettája. Több mint 30 képzést hirdettünk meg idén. Egyebek mellett a kisgyermeknevelés, a koragyermekkori intervenció területén kínálunk hamarosan újabb oktatási lehetőséget. A rövidebb idejű képzések megindítása a munkaerőpiac szereplői számára is előnyös forma. A blended learning beemelése a kar oktatási portfóliójába nagyban segítené azokat, akik munka mellett végzik tanulmányaikat – részletezte a szakember.
- A szakmára nehezedő munkaerőhiány és a képzések iránti igények arra sarkallnak bennünket, hogy folyamatosan megújulva, minél színesebb és vonzóbb oktatási lehetőséget kínáljunk, és hiánypótló képzéseket indítsunk. Ezzel tudunk a hallgatóink számára piacképes diplomát adni, és növelni diákjaink számát – emelte ki Gortka-Rákó Erzsébet, a Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar új dékánja.
Gortka-Rákó Erzsébet munkáját Szerepi Sándor és Biczó Gábor dékánhelyettesek és Pálfi Sándor dékáni referens segíti.
Sajtóiroda - ÉE