Tengerentúli operakaland

Amerikai helyszíneken mutatták be a Debreceni Egyetem Zeneművészeti Kar oktatójának, valamint két alkotótársának az „...és Echo” című kamaraoperáját. Az előadás rangos színpadokon debütált, mindegyiken nagy sikert aratott a magyar és az amerikai közönség előtt.

Chicagóban, a Jarvis Opera Hallban, a Hungarian Summit fesztiválon Floridában, Washingtonban a Howard-Catholic University színpadán, majd New Yorkban a Hungary L!ve fesztiválon játszották május 11-e és 24-e között a Gergye Krisztián táncos-koreográfus-rendező, Vizin Viktória operaénekesnő és Zombola Péter zeneszerző, a Debreceni Egyetem Zeneművészeti Kar docense által létrehozott különleges, élő zenei kísérettel előadott művet. 

Zombola Péter, a Debreceni Egyetem Zeneművészeti Karának docense a hirek.unideb.hu-nak elmondta: hálás közönség előtt játszottak és sok szakmai tapasztalatot szereztek a körút során. Először a miskolci Bartók Plusz Operafesztiválon mutatták be az előadást, majd a budapesti Őszi Fesztivál következett, a járványhelyzet miatt azonban egy időre fel kellett függeszteni a turnét. Az újraindulást követően jött az egyesült államokbeli lehetőség.  

- Az énekesnőnk a chicagói zeneakadémián tanít, ő segített leszervezni az első amerikai fellépést, majd jött a többi lehetőség is. Hatalmas sikert aratott a produkció, amit szinte mindegyik helyszínen álló tapssal fogadtak és máshova is meghívtak bennünket, úgyhogy lesz folytatása ennek a sorozatnak. A darab egyébként nem a hagyományos módon készült, ugyanis itt kölcsönhatásokról lehet beszélni, a munkafázisokra adott reakciókból születtek azok a részletek, amik egymást formálva a végén összeálltak egy órás teljes egésszé. Egyetemi oktatóként is hasznos tapasztalatokat szereztem az amerikai zenei oktatásról, ezeket biztosan hasznosíthatom a Zeneművészeti Karon is - nyilatkozta Zombola Péter. 

A kamaraopera készítésekor az alkotók két klasszikus művet vettek alapul, és ebből építették föl a darabot: egyrészt Nárcisz és Echo története Ovidius Átváltozásokból, valamint Weöres Sándor Nárcisz és Psziché című műve jelentette a kiinduló pontot. Az előadás fő témája a nárcisztikusság és az önfeláldozás volt, azon belül is az, hogy mit képes feláldozni egy operaénekesnő önmagából a tehetségért és a szerelemért. 

Az előadást a tervek szerint hamarosan Debrecenben is bemutatják.

Sajtóközpont - BZ