A Hallgatói Kapcsolatok és Szolgálatatások Központjának, valamint a tanulmányi osztályok munkatársainak szervezett program résztvevőit Bács Zoltán kancellár köszöntötte, aki kiemelte a legfontosabb előzményeket, valamint a központilag végezhető feladatok folyamatos bővülését.
A kezdeti lépésekről Körösparti Péter, az EHÖK akkori elnöke, jelenleg az Egyetem Hallgatói és Doktorandusz Képviseletének (DE HDK) elnöke beszélt, majd vázolta az elmúlt 10 év szépségeit és nehézségeit, a Hallgatói Önkormányzat kezdeményező szerepét. Mint elmondta, az egységes rendszerek létrehozása nem mindig ment súrlódásmentesen, de a végeredmény magáért beszél.
Gaál István egyetemi tanár, kancellári megbízott a Kassai úti és a Böszörmény úti campusokon új irodákat kialakítását idézte fel, hangsúlyozva Pálinkás József egykori centrumelnök szerepét, aki korán felismerte a rendszer egységesítésének létjogosultságát. Majd bemutatta az ügyintézéssel kapcsolatos minőségbiztosítási rendszert és a jövőbeli terveket.
Kissné Szabó Noémi, a Kancellária közgazdasági igazgatója a hallgatói ösztöndíjak világát hozta közelebb a résztvevőkhöz. Elmondta, hogy évente 15-20 milliárd forint érkezik az egyetemre állami támogatásként, amelyből 3-4 milliárd forintot fizetnek ki ösztöndíjakra. Bemutatta a saját forrásból adható ösztöndíjat, és az odaítélés feltételeit.
Imre Zita marketing-igazgató a Diákhitel Központ képviseletében taglalta a hiteligények számának változását. Előadásából kiderült, hogy jelenleg a felvehető összeg havi 70 ezer forintra növekedett (külföldi tanulmányok esetén 140 ezerre). Kiemelte, hogy a Diákhitel-2 igénylése a Neptunon és az ügyfélkapun keresztül tovább egyszerűsödött, az egy főre eső diákhitel pedig átlagosan 240 ezer forint, melyet a hallgatók 8 év alatt fizetnek vissza.
Molnár Erika, a Kancellária Pénzügyi és Adóügyi Főosztályának vezetőjeként azt a folyamatot mutatta be, hogyan mozognak a térítési díjak a Neptunban és SAP-rendszerben. Vincze Szilvia VIR-központvezető a különböző számítógépes rendszerekből elérhető statisztikák, kiadványok elkészítéséről, valamint a vezetői információs rendszer működéséről, a fellépő igényekről és feladatokról beszélt. Sütöri Gyöngyi, az Oktatási Hivatal osztályvezetője pedig egy sokakat érintő kérdéskört vázolt: azokat a változásokat, amelyek a diákigazolvány kiadását érintik.
Végül a hallgatói információs rendszerek átalakításának egyik aktív kezdeményezője, Végső János főtanácsos, ny. központvezető köszönte meg az előadók beszámolóit, a kollégáknak pedig a közös munkát és együttműködést. A részvevőktől Bognár István, a DE HÖK elnöke búcsúzott, aki megerősítette, hogy az adminisztrációs munkakörökben dolgozóknak és a hallgatói képviselőknek hasonlóak a céljaik: a Debreceni Egyetem hallgatóinak életét egyszerűbbé, míg az ügyintézést zökkenőmentesebbé tenni.
Az előadások ide kattintva elérhetők.
Pogány Emese
Tíz éves fennállását ünnepelte a Hallgatói Adminisztrációs Központ. Az ebből az alkalomból szervezett konferencián a hallgatói adminisztráció feladatairól és eredményeiről hallhattak előadásokat a meghívottak kedden a Nagyerdei Víztoronyban.