Kihelyezett kuratóriumi ülés a Kancelláriával

A Kancellária szervezeti felépítéséről, feladatairól, az intézmény működését elősegítő, országosan egyedülálló gazdaságinformatikai fejlesztéseiről kaptak tájékoztatást az egyetemet fenntartó Gróf Tisza István Debreceni Egyetemért Alapítvány kuratóriumának tagjai a kihelyezett tanácskozáson.

A Debreceni Egyetem karait követően a működésében stratégiai jelentőségű feladatokat ellátó szervezeti egységhez is ellátogatott a fenntartó alapítvány kuratóriuma. A csütörtöki kihelyezett ülésen a DE Kancellária vezetőivel és munkatársaival találkoztak a testület tagjai. Kossa György kuratóriumi elnök beszédében méltatta a Kancellária dolgozóinak tevékenységét és kiemelte, hogy ez az egység biztosítja az intézmény mindennapi működésének feltételeit.

- Az egyetemnek és szervezeti egységeinek összehangoltan kell működniük az intézmény sikere és a tervezhetőség érdekében. A Kancelláriának meghatározó szerepe van az egyetem gazdálkodásában, folyamatos működtetésében, infrastrukturális fejlesztésében, ezért stratégiai jelentőségű és a stabilitás egyik alappillére. A jogszabályi változások lekövetése mellett számos működési kultúraváltáshoz is alkalmazkodniuk kell a dolgozóknak, amit mindig példásan megoldottak – fogalmazott a kuratóriumi elnök.

Kossa György kiemelte, hogy a DE Kancellária a nehéz időszakokban is kiemelkedően teljesített, elősegítette az egyetem fejlődését, és sikerült stabil gazdasági keretek között tartania az intézmény működését. Beszédében a hivatalt és annak dolgozóit továbbra is egységes gondolkodásmódra és hatékonyságra ösztönözte.

Bács Zoltán kancellár részletesen bemutatta a Kancellária strukturális felépítését, az egyes alegységekhez tartozó területeket és feladatokat, valamint felhívta a figyelmet a saját fejlesztésű egyetemi alkalmazásokra.

- A Debreceni Egyetemen kialakított Kancellária struktúrája, a hazai felsőoktatásban egyedülállóan széleskörű ágazati tevékenysége a magyar gazdasági szereplők között is kiemelkedő nagyságrendű. Csak a kancelláriai igazgatóságoknál több mint nyolcszázan végzik az alapfeladatokat, de a működtetést biztosító szervezetekkel együtt közel kétezer főből áll az egyetem talapzatát jelentő dolgozói állomány. Ez a létszám az elvégzendő feladatok nagyságához és a benchmark adatokhoz viszonyítva igen nagy leterheltséget jelent a munkatársaknak, ami ugyanakkor az egyetem gazdasági stabilitásának egyik alapköve. Huszonkilenc kizárólagosan gondozott és számos közös szabályzat tartozik a Kancelláriához, évente több mint egymillió HR-intézkedés történik, az intézkedések során évente huszonegyezer munkaügyi szerződést vagy változást dolgoznak fel a munkatársaink. Ezt a feladatot mindösszesen hetvenhárom dolgozónk végzi – sorolta a kancellár.

Elmondta, hogy az egyetem üzletági modellje hosszútávon eredményes, mintegy 6200 és 4300 vevője van az egyetemnek, akik felé szolgáltat az intézmény.  A kancellár kiemelte a Debreceni Egyetem gazdasági folyamatainak adminisztrációját és gazdálkodásának nyilvántartását végző, saját fejlesztésű és fenntartású SAP rendszert, valamint az SAP kompetencia központot is, amely a szakmai igazgatóságokkal több százezer bizonylatot és nagyságrendileg 3,5 millió könyvelési tételt kezel. Bács Zoltán megjegyezte, hogy ez a működési modell és specializált belső szolgáltatás az üzleti szférában is egyedülállónak számít, ugyanakkor a néha lassúságot is okozó rigorózus szabályozottság fenntartása alapvető érdeke mindenkinek.

- A DE portálcsaládja már többször felkerült az ország száz leglátogatottabb internetes oldalait gyűjtő listára, ez az eredmény arra ösztönöz bennünket, hogy folyamatosan fejlesszük és tartalommal töltsük meg a honlapot. Az egyik legnépszerűbb egyetemi alkalmazás a Studiversity, mely gyorsan népszerű lett a hallgatók kötrében, ezt a rendszert egy egészséges életvitelt támogató modellel szeretnénk kiegészíteni annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló információk révén a mentálhigiénés szakemberek időben felkereshessék a segítségre szoruló egyetemistákat – tájékoztatott a kancellár.

Bács Zoltán kiemelte a saját fejlesztésű, a beiskolázást és az intézményi kapcsolattartást segítő középiskolai egyetemi előkészítő programot, valamint – az egyetemi alkalmazások közül a legnépszerűbb – a betegek tájékozódását elősegítő UD Mediversity applikációt. Beszélt a szintén az intézmény speciális igényeire szabott UD MED egészségügyi rendszerről, amely a járóbeteg- és fekvőbeteg-ellátással, egészségügyi humánerőforrással, a minőségbiztosítással és a gazdálkodással kapcsolatos információkat kezeli olyan riportrendszerrel kiegészítve, amely segíti a döntéshozókat.

Sajtóközpont - BZ